doppler sport cilinder probleem

isaac

Well-Known Member
ik heb net een nieuwe doppler sport cilinder (50cc sport) gekocht maar ik heb er wel wat problemen mee, als ik ga rijden komt de scooter niet op toeren, hij rijd als een slak vooruit, dan na 5/10 seconden ofzo hoor je hem op gang komen en dan spuit hij ook weg!!!,,, eerst dacht ik, jah dat zijn mijn rolletjes... maar ik heb ongeveer 5 paar rolletjes geprobeert en steeds blijft het begin een langzaamrijdende scooter en dan pas na een paar seconden ofzo komt hij op gang en dan als hij op gang komt merk je zegmaar het effect van de rolletjes.

verder heb ik 3 verschillende drukveren geprobeert maar dit werkte ook niet... ik heb ook al trekveertjes geprobeert maar nix helpt, hij nlijft maar inhouden en dan ineens rijd hij als een beest!!...
als de scooter eenmaal warm is... dan is de tijd die ik langzaam rijd nog veel langer voordat ik dus wegspuit!!

ik heb carberateur 17,5 mm, sproeier 84 (heb ook al een 78 geprobeert, helpt ook niet) yasuni r eronder hangen... verder wordt alles een stuk warmer dan met mijn vorige standaard cilinder maar ik weet niet waarom dat is..
bougie was iets te donker (niet koffiebruin) met die sproeier 84
kan iemand mij veredr helpen??? waar moet ik in godsnaam zoeken.. is het toch bij de vario of misschine iets bij mn carb??? ik wil dus dan hij in een keer wegspuit en niet pas na een tijdje slakkentempo.. alvast bedankt!! gr
 
Advertisement - register to remove this

ik heb net een nieuwe doppler sport cilinder (50cc sport) gekocht maar ik heb er wel wat problemen mee, als ik ga rijden komt de scooter niet op toeren, hij rijd als een slak vooruit, dan na 5/10 seconden ofzo hoor je hem op gang komen en dan spuit hij ook weg!!!,,, eerst dacht ik, jah dat zijn mijn rolletjes... maar ik heb ongeveer 5 paar rolletjes geprobeert en steeds blijft het begin een langzaamrijdende scooter en dan pas na een paar seconden ofzo komt hij op gang en dan als hij op gang komt merk je zegmaar het effect van de rolletjes.

verder heb ik 3 verschillende drukveren geprobeert maar dit werkte ook niet... ik heb ook al trekveertjes geprobeert maar nix helpt, hij nlijft maar inhouden en dan ineens rijd hij als een beest!!...
als de scooter eenmaal warm is... dan is de tijd die ik langzaam rijd nog veel langer voordat ik dus wegspuit!!

ik heb carberateur 17,5 mm, sproeier 84 (heb ook al een 78 geprobeert, helpt ook niet) yasuni r eronder hangen... verder wordt alles een stuk warmer dan met mijn vorige standaard cilinder maar ik weet niet waarom dat is..
bougie was iets te donker (niet koffiebruin) met die sproeier 84
kan iemand mij veredr helpen??? waar moet ik in godsnaam zoeken.. is het toch bij de vario of misschine iets bij mn carb??? ik wil dus dan hij in een keer wegspuit en niet pas na een tijdje slakkentempo.. alvast bedankt!! gr
het is trouwens een aerox... heb ook een multivar variateur erin zitten
 
minarelli horizontaal blok... en zit een standaard koppeling in, ik heb gele trekveertjes geprobeert.. maar ik weet om eerlijk te zijn niet welk merk of wat.. maar geloof dat t vrij sterke trekveertjes zijn..
 
jouw probleem ligt simpelweg aan je vario afstelling ,en drukveer.

koop iig een gele Malossi drukveer en een rode malossi drukveer om ook te proberen , en dan ben je zo tussen de 3 en 5 gram gewichten nodig om iig in de buurt te komen.
 
draai er eens voor de gein de originele uitlaat eens onder met dezelfde setup als nu, desnoods vervang je alleen de sproeier door een kleinere.

kijk wat hij dan doet, ik denk dat Melf50 ook gelijk heeft maar dat probleem van jou klinkt me bekend in de oren.

als hij beter gaat met de originele uitlaat kan je beter eens gaan uitkijken naar een hoogtoerigere pijp.
 
waar slaat dat op dan??

een std uitlaat geeft alleen zijn koppel af op een lager toerental , geeft dus eerder vermogen en houdt dus ook eerder op met vermogen geven.

elke uitlaat reageerd anders ,maar deze jongen heeft 1 bepaalde uitlaat , daarmee moet ie het doen , het heeft GEEN ENKEL NUT om daar iets aan te veranderen behalve de afstelling...

kun je net zo goed zeggen : probeer eens een std cilinder ;)

over uitlaat geproken , wat zit er onder?
 
waar slaat dat op dan??

een std uitlaat geeft alleen zijn koppel af op een lager toerental , geeft dus eerder vermogen en houdt dus ook eerder op met vermogen geven.

elke uitlaat reageerd anders ,maar deze jongen heeft 1 bepaalde uitlaat , daarmee moet ie het doen , het heeft GEEN ENKEL NUT om daar iets aan te veranderen behalve de afstelling...

kun je net zo goed zeggen : probeer eens een std cilinder ;)

over uitlaat geproken , wat zit er onder?

écht niet(!), een standaard uitlaat is juist best hoogtoerig, kijk maar naar de lengte van een standaard uitlaat en bv. een echte 'laagtoerige' uitlaat zoals leovince bijvoorbeeld.

bij een standaard uitlaat gaat de bocht zéér kort richting de eigenlijke uitlaat, bij een laagtoerige uitlaat zoals leovince is die bocht véél langer en geet de bocht meestal éérst naar voor en dan naar achter ipv rechtstreeks naar achter naar de uitlaat zelf.

en zoals ik al zei heb ik dit al uit ondervinding meegemaakt, aangezien een yasuni R(jep de TS heeft een yasuni R daarmee mijn reactie) een 'koppel' uitlaat is is volgens mij die bocht ook best lang(kan het niet met 100% zekerheid zeggen aangezien ik nog nooit zo'n uitlaat in men handen heb gehad) maar uit ervaring in de 2takt wereld moet zo'n uitlaat een langere bocht hebben.(of iedereen moet gelogen hebben tegen mij dat zo'n uitlaat best veel koppel bijgeeft)

@TS :
dus probeer gewoon de standaard uitlaat of een sito+, gaat hij niet beter is het iets anders(afstelling vario) maar probeer dit gewoon eens eerst om dit probleem uit te sluiten aangezien een uitlaat wisselen maar 3min werk is.
 
écht niet(!), een standaard uitlaat is juist best hoogtoerig, kijk maar naar de lengte van een standaard uitlaat en bv. een echte 'laagtoerige' uitlaat zoals leovince bijvoorbeeld.

bij een standaard uitlaat gaat de bocht zéér kort richting de eigenlijke uitlaat, bij een laagtoerige uitlaat zoals leovince is die bocht véél langer en geet de bocht meestal éérst naar voor en dan naar achter ipv rechtstreeks naar achter naar de uitlaat zelf.

en zoals ik al zei heb ik dit al uit ondervinding meegemaakt, aangezien een yasuni R(jep de TS heeft een yasuni R daarmee mijn reactie) een 'koppel' uitlaat is is volgens mij die bocht ook best lang(kan het niet met 100% zekerheid zeggen aangezien ik nog nooit zo'n uitlaat in men handen heb gehad) maar uit ervaring in de 2takt wereld moet zo'n uitlaat een langere bocht hebben.(of iedereen moet gelogen hebben tegen mij dat zo'n uitlaat best veel koppel bijgeeft)

@TS :
dus probeer gewoon de standaard uitlaat of een sito+, gaat hij niet beter is het iets anders(afstelling vario) maar probeer dit gewoon eens eerst om dit probleem uit te sluiten aangezien een uitlaat wisselen maar 3min werk is.



:rolleyes:

leer eerst eens hoe een uitlaat echt werkt , en doe even wat meer ervaring op met uitlaten .....
 
:rolleyes:

leer eerst eens hoe een uitlaat echt werkt , en doe even wat meer ervaring op met uitlaten .....

hahaha grappig, ik dacht net hetzelfde over jou toen ik je vorige post las...

geloof me maar heb genoeg ervaring met 2takt(scooter, bigscale enz...) en de gemiddelde originele uitlaat is best een hoogtoerige uitlaat.
ligt ook weer van motor tot motor, uitlaat tot uitlaat maar in grote lijnen zijn dat uitlaten waar serieus in gecompromiseerd is qua vermogen/verbruik/geluid.

als je onder de 10K toeren blijft werkt zo'n standaard uitlaat erg lekker hoor<]
 
Back
Top