doppler s7R hoogtoerig of middeltoerig??

Ice project

Well-Known Member
hallo

ik heb de search gebruikt maar niks kunnen vinden over de doppler S7r ( Alu 70cc)is het nou een Middeltoerige of hoogtoerige?? be nu namelijk bezig met afstellen maar alles staat denk ik goed maar loop te twijfelen of ik nou geel of rood moet gebruiken in t begin van 0-15 blijft t gewoon gelijk met een std 50cc aerox met alleen een tecnigas uitlaat!!!!

set up:

Doppler s7r
bidalot C20
polini speedcontrol
malossi delta clutch (zwarte trekveertjes)
malossi winggbell
gele drukveer malossi
malossi kevlar v-snaar
 
Advertisement - register to remove this

zal wel hoogtoerig zijn, de meeste alu cilinders zijn hoogtoerig zover ik weet...

ik zou iig de rode veer proberen, dat doe ik ook altij met hoogtoerige 70cc zelfs met standaard uitlaat.

maar die 0-15, draait hij dan te laag of te hoge toeren ??
daar moet je nl. ook naar kijken, draait hij te lage toeren moet je eens de rode veer 'proberen'(alhoewel ik je hem sowiso al aanraad) en dan toch eens met de koppeling spelen dmv zwaardere trekveren enz. als het nog niet goed is met de veer alleen.
 
0-20 = trekveren
20-40 = rollen
wanneer die klimt (toeren) = drukveer

niet helemaal juist, drukveer bepaalt ook hoe diep de snaar komt te liggen @ stationair.
hier spelen nog andere factoren mee zoals bv. welk gewicht van rolletjes je in je vario hebt(hoe zwaarder hoe meer de neiging om de vario al te laten beginnen met schakelen) en welk toerental je stationair draait.

als je met zware rollen zit(relatief bekeken) en met een ietwat te slappe drukveer is de snaar in de achterste poulie al een stukje gezakt en maakt de koppeling iets meer toeren dan hij normaal maakt als de riem helemaal bovenaan ligt.
hierdoor grijpt de koppeling iets sneller aan en kan je effe net wel/net niet in een dood punt vallen met alle gevolgen vandien.

dus als je zeker bent dan de koppeling en de rollen goed staan dan moet er een strakkere veer in.(of lichtere rollen)

maar zoals ik al eerder zei : bij een hoogtoerige 70cc steken wij altijd een rode veer, gewoon voor riemslip en omdat de cilinder gewoon graag toeren draait, punt uit.

o ja nog een vraagje, heb je de vario ook goed uitgeshimd ? dit voorval zie ik hier ook regelmatig voorbij komen...
als je te weinig shims vooraan in je vario hebt zitten tussen je halfpoulie en glijbus kan je riem ook niet helemaal naar boven in je achter poulie met hetzelfde effect als ik hierboven heb beschreven.
 
hey bedankt voor de reacties.
leuk om te weten dat t een hoogtoerige is morgen ga ik gelijk ff een rode drukveer kopen.
koppeling en vario staan 100% cker goed en carb ook.
met volgas optrekken maakt ie trouwens best wel veel toeren en trekt ie m misschien nog net 1 cm van de grond af.(denk niet eens) en als ik ook maar iets verander aan de koppeling bijvoorbeeld de gewichtjes verstellen of de veertjes iets strakker zetten dan wordt ie alleeen maar langzamer hoe tie nu staat staat ie gewoon goed dus ik ga ff proberen met rode drukveer en dan horen jullie t deze week nog;)
 
niet helemaal juist, drukveer bepaalt ook hoe diep de snaar komt te liggen @ stationair.
hier spelen nog andere factoren mee zoals bv. welk gewicht van rolletjes je in je vario hebt(hoe zwaarder hoe meer de neiging om de vario al te laten beginnen met schakelen) en welk toerental je stationair draait.

als je met zware rollen zit(relatief bekeken) en met een ietwat te slappe drukveer is de snaar in de achterste poulie al een stukje gezakt en maakt de koppeling iets meer toeren dan hij normaal maakt als de riem helemaal bovenaan ligt.
hierdoor grijpt de koppeling iets sneller aan en kan je effe net wel/net niet in een dood punt vallen met alle gevolgen vandien.

dus als je zeker bent dan de koppeling en de rollen goed staan dan moet er een strakkere veer in.(of lichtere rollen)

maar zoals ik al eerder zei : bij een hoogtoerige 70cc steken wij altijd een rode veer, gewoon voor riemslip en omdat de cilinder gewoon graag toeren draait, punt uit.

o ja nog een vraagje, heb je de vario ook goed uitgeshimd ? dit voorval zie ik hier ook regelmatig voorbij komen...
als je te weinig shims vooraan in je vario hebt zitten tussen je halfpoulie en glijbus kan je riem ook niet helemaal naar boven in je achter poulie met hetzelfde effect als ik hierboven heb beschreven.

[Ik zou wel degelijk eerst naar je trekveertjes kijken. Te weinig toeren: strakkere veertjes. Te veel toeren : minder strakke veertjes[/I]
 
[Ik zou wel degelijk eerst naar je trekveertjes kijken. Te weinig toeren: strakkere veertjes. Te veel toeren : minder strakke veertjes[/i]

heb alles geprobeerd. zwart is beste nu staat ie precies goed dat weet ik 100% zeker..als ik m met zwarte veertjes op de deltaclutch op zn slapste stand zet maakt ie te weinig toeren... dus ik zet m alleen iets strakker en t is een stuk beter.
 
Back
Top