Doorgesneden kabel aan vlotterbak? (Peugeot V clic 4T)

Bilson

New Member
Hoi! Toen ik vandaag m'n sproeier wilde schoonmaken ivm vermogensverlies tijdens het gas geven kwam ik iets tegen wat me niet helemaal lekker zit. Aan m'n vlotterbak zit een kabel gekoppeld die doorgesneden lijkt te zijn (zie foto).

IMG-20191022-214509943.jpg


Het ontstoppen van m'n sproeier was m'n eerste reparatie die ik met behulp van Youtube heb gedaan(Met succes! Rijd weer prima. :D) maar ik ben verder een leek wat scooters betreft en kan dus nergens vinden waar dat kabeltje oorspronkelijk voor diende. Ik heb echter al tijden het gevoel dat hij onzuinig rijd, en vermoed nu dat dit komt omdat er benzine via dat kabeltje weg lekt. Zou dat kunnen? If so, wat kan ik er aan doen? En waar dient het kabeltje voor?
 
Advertisement - register to remove this

Die slang die hoort zo.. Die is om de benzine af te laten vanuit de vlotterbak als je het schroefje op de vlotterblak eruit draait.
 
Jammer, dacht twee vliegen in een klap te hebben vandaag. Naja, hij rijd tenminste weer. Dat onzuinige neem ik maar voor lief dan. Bedankt!
 
Motor kan ook onzuinig lopen als de kleppen niet op de juiste waarde is afgesteld.

De dicht is niet goed, want dan zal de motor eerder smoren of gewoon afslaan of niet willen starten..

Als de inlaat te open staat, dan kan er teveel mengsel het blok in.. En bij een te open uitlaat klep kan die verbranden, maar houd ook het mengsel niet goed binnen en dan vliegt dat de uitlaat in.


De kleppen moet zo afgesteld staan dat;

Je geen compressie verlies per slag hebt ( gaat wel om beetjes compressie verlies) (dit gebeurd als een klep iets te open staan.
Compressie verlies is vermogen verlies.

Als de inlaat klep goed zou staan, dan verbruikt hij op de carburateur normaal. Als die te open staan, gaat er per slag teveel eruit (slecht gedoseerd)
Bij te dicht dan komt er te weinig mengsel in het blok en wilt die niet starten op lopen.

Dus de kleppen heb je nodig om tijdelijk een poort te blokkeren. Timing is dan wel van belang.



Ik heb zelf een peugeot kisbee 4t.. En gebruik momenteel 0.07 voor de inlaat klep en 0.10 voor de uitlaat klep.

Ik merk onder het rijden een rare trilling.. En verneem dat dit een van de kleppen zijn..

In een handleiding ben ik erachter gekomen dat 0.06 inlaat en 0.08 voor de uitlaat beter is.
 

Attachments

  • 139QM_Engine_Manual1.pdf
    3.5 MB · Views: 10
Dit is weer even een stapje verder dan je caborateur loskoppelen om bij je sproeier te komen :sweatsmile: . Gaat me voor nu boven m'n pet, maar wanneer ik meer tijd heb zal ik me er eens in verdiepen.
 
Back
Top