This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

doorgedraaide imbus

runner.

Well-Known Member
de imbussen die de remschijf aan de velg vast maken zijn allemaal doorgedraaid8P , door de vorige eigenaar. hoe krijg ik die nu los want ik wil me velg gaan spuiten.

Ja, nou knappe jongen als je die er zomaar op krijg..die dingen zijn zo plat als het maar kan er je kunt er echt bijna geen grip op krijgen vanaf de buitenkant

Een steeksleutel daar maak je geen imbus boutje mee los waar je remschijf mee vast zit hoor. Die dingen zitten er dus helemaal in en daar krijg je nooit van je leven een tang op. Ik haal ze altijd los door in de lengte een imbus erop te zetten en dan het kleine stuk verlengen met een waterpomptang, en dan heb je ze zo los. Doe die imbus niet andersom dan buigt ie.

bij mijn schijf zaten de boutjes vast met locetite,

maar je kunt het beste de boutjes ff laten schrikken (met een hamer er op slaan)

en dan een torx er in meppen en los draaien

ik heb ze dus alle 5 net los gekregen. ik heb er een spleet in gezaagt en toen geprobeerd of ik hem met een platteschroevendraaier kon los draaien maar dat lukt niet omdat die k*t dingen moer vast zaten . toen heb ik er een stale pin op gezet net op het hoekje van de spleet en met een hamer er op geramt.... en nu zijn ze allemaal los8)