This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

doorgedraaide imbus

runner.

Well-Known Member
de imbussen die de remschijf aan de velg vast maken zijn allemaal doorgedraaid8P , door de vorige eigenaar. hoe krijg ik die nu los want ik wil me velg gaan spuiten.

de kop doorboren als de bovenstaande dingen niet helpen en dan met een tank het stukje draad er uit draaien dat zit meestal dan los door de trillingen van de boor

Ik heb een rotte schroef er een keer op de volgende manier uitgehaald:
- klein gaatje in de schroef geboord
- omgekeerde tap erin gedraaid tot 'ie vast zit
- en dan gwoon door blijven draaien, toen ging de schroef dus ook mee

Je kunt de imbus ook doorboren en nieuw schroefdraad tappen.

Alle eerder genoemde mogelijkheden waren ook wel goed

ik heb DE tip voor je. ik had precies hetzelfde. zet een bijtel erop en ram em erin. hierdoor schrikt hij meteen los en draai je em met bijtel en al eruit

je kan ook nog de kop wegfrezen, dan pak je de schijf er zo af, en kan je van et andere onderdeel die schroefdraden eruit draaien met een tang.

Dremel pakken en met een slijpschijf een sleuf erin maken. Dan pak je een standaar platte schroevendraaier en kun je hem eruit draaien.

Heb ook een gelijkaardig probleem, ik krijg mijn carterdeksel niet los, is nog nooit los geweest, die schroeven staan vreselijk vast, hoe krijg je die los? ps, kheb een zippie 2001

Originally posted by Kenny*Zippie*
Heb ook een gelijkaardig probleem, ik krijg mijn carterdeksel niet los, is nog nooit los geweest, die schroeven staan vreselijk vast, hoe krijg je die los? ps, kheb een zippie 2001

cola dr op gooien, of kruipolie, of dat chemische...

gewoon effe langs een autogarage heen. Die hebben speciaal gereedschap. Lukt het zo, omdat los te krijgen. Heb ik bij mij ook gedaan. Met een speciale waterpomptang die je kan vastzetten. Zet je om de imbus heen en draai je hem zo los.