Doorgang carter bij spruitstuk uitfrezen

Micky

Well-Known Member
Yhoo...
Ik heb nu m'n carburateur en spruitstuk van m'n speedfight eraf liggen, en nou valt mij op dat in het carter (bij uitgang spruitstuk) de twee doorgangen die daar zitten mij wel wat klein lijken.
Zou het veel uit (kunnen) maken als ik deze doorgangen voor de gein eens iets groter maak???
Eeen paar maanden geleden stond hier ook in een topic dat een grotere carb + spruitstuk+ander membraam op een speedfight niet veel school bij hem. Kan dat hier misschien aan liggen??

Als het zo is ga ik dat volgende week ofzo effe groter maken. (tijdgebrek)
mzzls

------------------
Peugeot Speedfight Ac '98 : Gianelli Metal, DR70, Hebo race-koppeling, Polini V-snaar, Mallossi Multivar,RGD 20mm carburateur, Bridgestone ML50, enz.
 
Advertisement - register to remove this

Het optrekken scheelt volgens mij niet zoveel met m'n standaart carbu nu. ik ga nog wel een keer acceleratiemetingen houden denk.
Als m'n scoot koud is trekt hij volgens mij wel behoorlijk wat beter op en komt hij ook iets makkelijker bij een hogere top.

Begin het afstellen enzo nu onderhand een beetje beu te worden. Heb dan ook al voorgenomen om m'n carterbak niet meer open te draaien, en alleen nog maar m'n carbu af te stellen.

Maar voordat ik ga frezen ga ik in iedergeval eerst effe één week wachten, tot m'n tentamenweek voorbij is.

Ik denk dat ik het toch gewoon ga proberen, en zit er over te denken om weer een nieuwe 70 te kopen (deze is bescadigd, omdat een keer is vastgelopen) en deze te laten tunen door joël ofzo.

scheelde de overgang naar een grotere carbu bij jou trouwens veel?? trek je nou veel harder op (en misschien auto wheelie)?

mzzls

[This message has been edited by Micky (edited 20 June 2001).]
 
Ik heb er troeuwens niet in zitten frezen !
heb gewoon dat speiltje puntig geveilt en de doorgangen iets omlaag geveilt en iets breder, Maar volgens mij helpt het niet echt veel.

Ik heb daar troeuwens geen problemen mee met me rgd 20mm carb +spruitstuk (van peugeot).
 
Dus voor hard optrekken had ik toch beter een andere scoot kunnen nemen toen....

Het spruitstuk zit volgens mij wel goed afgesloten. Het enigste waar valse lucht via kan is bij het spruitstuk.
Maar dat van die stationaischoef heb ik bekeken toen hij van m'n scoot af was, door de doorgang van luchtfilter naar m'n spruitstuk. Van de metalen huls waar de gasnaal inzit is het punt waar de schroef hem moet raken gewoon iets te hoog. Als ik de stationairschroef helemaal indraai komt hij gewoon net daar tegen aan, maar net niet genoeg om hem omhoog te drukken. Da's wel jammer, want dan zou ik volgensmij maar een heel klein stukje omhoog moeten hebben. Heb nu in iedergeval een betere carb afstelling waar door het bijna 30 sec ofzo duurt voordat de motor uitvalt.

Het rezen ga ik met een mini-tool set doen waarschijnlijk. Dit is heel erg vergelijkbaar met de dremel.

Krukas vervangen heb ik geen zin meer in. of het zou echt heeeel veel moeten schelen in optrekken (en misschien snelheid).
Ik zit er nu eerder over te denken om maar te gaan sparen voor een nieuwe scoot. waarschijnlijk voor over 3 kwart jaar (net na de winter, dan verspeel ik hem niet op het ijs)

Ik denk dat ik er misschien volgende week aan ga beginnen. Hoop in iedergeval dat het bij mij wel veel helpt.

Mzzls \ By Micky
 
Goedenmiddag allemaal. Mijn naam is Salvatore Buijze. 48 jaar uit provincie Zeeland. Ik heb een Speedfight 2 uit 01-2008. Elektrische oliepomp. Mijn setup is momenteel: Orgineel 50 cc Carter, Airsal 50 T6 cilinder zonder voet en koppakkingen. Aprillia kop gevlakt met centrale bougie. Orginele Ghunter carburateur met 72 sproeier. Malossi rood luchtfilter, Leovincie terugloop 70 cc uitlaat met Inox 125 cc demper. Orginele variateur. Rollen 7 gram. Andere ster en andere bus. Malossi snaar en koppeling van YG6 ivm kleine diameter van polie en de koppeling heeft rechte groeven ipv l vormig.
Post automatically merged:

Ben van plan morgen een HEBO Racekrukas met SKS lagers en keringen te bestellen. (Kost me maar 81 euro) Met een pakking van 2 euro kan ik daarna mijn nieuw aangekochte, Airsal 70 cc T6 cilinder zonder pakkingen monteren. Ik zoek juist nog naar een 70 cc kop. Naraku verkoopt deze voor 29, 95. Zijn deze goed ?
Post automatically merged:

Aan M. Beste M. Met een Vijl, Toolgereedschap of Dremel kan je het best de spijl in de midden op een punt zetten en zeer glad maken. Het gat niet groter maken ivm vacuum en luchtsnelheden. Een 20 mm, spruitstuk en 20 mm carburateur werkt niet altijd op een scooter als de Peugeot Speedfight. Rijd jij met een 50 snel of een 70 cc cilinder ? Een Malossi sport kan wel een 19 of 20 mm hebben omdat hij juiste spoelpoorten heeft. Een Malossi MHR kan je tot 28 mm gaan. Met mijn Airsal 50 is 17,5 mm het grootste wat eventueel gaat. Met die 70 cc Airsal wil ik er een Ghunter 19 mm met 19 mm Top performance Spruitstuk op plaatsen. Ik denk zelf dat een groter / ruimer luchtfilterhuis met meer volume ook wel zou bijdragen aan een beter aanzuiging van lucht en zodoende een beter mengsel
 
Last edited:
Denk dat ze er zo'n 20 jaar geleden wel aan uit zijn gekomen, althans dat hoop ik.

Ff op jou verhaal zonder pakkingen een cilinder monteren. 2 vraagjes en dat zijn waarom zou je dit willen want met mijn boerenverstand kom ik er niet aan uit omdat je dit nooit perfect sluitend gaat krijgen.

En numero 2 waarom niet gewoon de Airsal kop erop?

Over je luchtfilterhuis zit je aardig in de richting, wat ik vroeger overigens deed was een gat in de standaard behuizing boren. Kan er ook meer lucht naar binnen. Werkte prima zolang je er maar een filter element in zet
 
Back
Top