door zagen van bobine piaggio

obl-speed-sonic

Well-Known Member
heey ik hoorde dat als je bij een ducati bobine van een piaggio op een bepaalde plek in zaagde dat je dan de begrenzer uit schakelde
heb je hier ervaring mee of een foto of weet je hoe en waar het persies moet laat het dan ff wete
mvg dirk
 
Advertisement - register to remove this

heey ik hoorde dat als je bij een ducati bobine van een piaggio op een bepaalde plek in zaagde dat je dan de begrenzer uit schakelde
heb je hier ervaring mee of een foto of weet je hoe en waar het persies moet laat het dan ff wete
mvg dirk

dit klopt helemaal :), het is ook te proberen om gaatjes in je uitlaat te boren in verband met meertopsnelheid. Als je dan lichte balletjes erin doet voor harde optrek dan rij je zoiezo al rond de 100 ofzo




:p
 
dit klopt helemaal :), het is ook te proberen om gaatjes in je uitlaat te boren in verband met meertopsnelheid. Als je dan lichte balletjes erin doet voor harde optrek dan rij je zoiezo al rond de 100 ofzo

:p

en vergeet de malossi bougievonkjes niet he !
 
o wat zijn we weer volwassen :+

is namenlijk WEL te ontgrenzen.

attachment.php


Dit geld helaas niet voor een zip
wel voor vespa e.d

koekebakkers :+
http://www.scooter-freaks.nl/forum/attachment.php?attachmentid=78520&stc=1&d=1174337257
 
Het is zeker wel zo als als je de cdi van een zip 4takt op een bepaalde plek doorzaagt dat je een begrenzer uitschakeld. Alleen doe dat niet zelf grote kans dat je het verneukt. En dus een nieuwe moet kopen. Laat dit dus doen door iemand die er ervaring mee heeft. gr
 
stelletje kanslozen, als je niks weet moet je gewoon je smoel houden.

alle pia 4takt bobine's zijn te ontgrenzen.

zie plaatje van zipwin.
bij oude italiaanse bobine's moet je 22mm van de zijkant zagen.
bij nieuwe chinese bobine's moet je 20mm van de kant zagen.

wil je zeker zijn even een V maken zodat je ook echt ziet wat je doet.
ga niet te diep, helemaal aan de onderkant zit een printplaatje.

(even kleine edit, had de maten door elkaar gehaald)
 
Last edited:
stelletje kanslozen, als je niks weet moet je gewoon je smoel houden.

alle pia 4takt bobine's zijn te ontgrenzen.

zie plaatje van zipwin.
bij oude italiaanse bobine's moet je 18mm van de zijkant zagen.
bij nieuwe chinese bobine's moet je 20mm van de kant zagen.

wil je zeker zijn even een V maken zodat je ook echt ziet wat je doet.
ga niet te diep, helemaal aan de onderkant zit een printplaatje.

en dan ?
op de foto is er een heel vakje uit gehaald en niet alleen een sneetje in gezaagd.hoe groot moet dat vakje zijn? en is het alleen een kwestie van dat blokje zagen of moet je iets doorknippen/anders verbinden of er uit halen?
wat moet je verder doen dan?

als je toch info geeft :) geef dan alle info ;)
 
Lijkt me dat als je iets doorzaagt dat het dan geen contact meer maakt dus dan heb je toch genoeg info?
 
en dan ?
op de foto is er een heel vakje uit gehaald en niet alleen een sneetje in gezaagd.hoe groot moet dat vakje zijn? en is het alleen een kwestie van dat blokje zagen of moet je iets doorknippen/anders verbinden of er uit halen?
wat moet je verder doen dan?

als je toch info geeft :) geef dan alle info ;)

Lijkt me dat als je iets doorzaagt dat het dan geen contact meer maakt dus dan heb je toch genoeg info?

fijn dat je mijn post goed leest.
 
je ziet op dat plaatje een soort bruggetje, die moet je los van elkaar knippen/zagen.

zo ziet het eruit als je al het plastic weghaalt (maar dat is dus niet nodig)

attachment.php
 
Back
Top