Donderdag gilera runner sp simoncelli, hoe inrijden?

angerb0y

Well-Known Member
Heyyy mensen, ik had al wat vaker wat dingen gepost bijvoorbeeld welke scooter ik nou zou moeten nemen etc. nou ik ben bij dealer geweest en heb een nieuwe gilera runner rst sp simoncelli editie gekocht! waanzinnig ding :D. nou ga ik hem deze donderdag ophalen maar ik weet nog niet precies hoe ik hem het beste in kan rijden!.. hebben jullie tips? en kan ik na 600 km al de vario eruithalen?? :D. ik wil em max 80 laten rijden dus ik ga em zoiezo opvoeren. alleen ik vond het wel beetje eng dat mn jaar garantie dan vervalt maarja.. wat zeggen jullie? 1 jaar strd rijden of gwoon opvoeren ? want 1 jaar lang 45/50 kmh rijde is ook geen zak aan :P:P. alvast bedankt! :D
 
Advertisement - register to remove this

Idd, verder is 10km rustig aan doen meer dan genoeg imo. Zorg in ieder geval dat je niet een helling van 20% op moet met iemand achterop, verder zit t wel snor.

Vario ring eruit halen is zelfs beter bij 0km op de teller, aangezien hij met ring alleen maar nutteloze overtoeren draait.
 
ja t porbleem is alleen , je hebt soms van die dealers ...
vraag eerst eens naar de garantie voorwaarden van je dealer door je dus zelf gaat klussen en anders zeg je tegen je dealer hoe je hem geleverd wil hebben ;)
 
hmmm ok , nou die vrouw bij de dealer zei tegen mij. als je hem op gaat voeren vervalt de garantie. maarja ik ga em zeker wel opvoeren. om nou 1 jaar standaard te rijden is ook niet leuk :) najah als er iets kapot gaat dan moet ik het zelf maar betalen :) nog wat mensen tips over inrijden en setup? thanks
 
hmmm ok , nou die vrouw bij de dealer zei tegen mij. als je hem op gaat voeren vervalt de garantie. maarja ik ga em zeker wel opvoeren. om nou 1 jaar standaard te rijden is ook niet leuk :) najah als er iets kapot gaat dan moet ik het zelf maar betalen :) nog wat mensen tips over inrijden en setup? thanks

ja opvoeren maar ontgrenzen valt niet onder opvoeren
 
Een dealer gaat echt niet kijken of hij 60 of 45 rijd hoor.
Mijn dealer heeft al 2 keer garantie op iets gegeven, en hij heeft ZELF de ring eruit gehaald.
Gewoon even vragen of je garantie vervalt als je de vario ring eruit haalt, zo ja doe je het lekker zelf, zo nee laat je het hem doen bij je eerste gratis beurt.
 
de varioring eruit halen is zowizo niet slechter voor je scooter, toerental zal dalen op top.
laat het hun gewoon doen, dan hebben ze eigenlijk niks te zeiken.

waar ik werk halen we die krengen er ook gewoon uit zonder gezeik over garantie.
 
nee ik vroeg aan die vrouw, als ik de vario eruithaalt vervalt de garantie dan ook? en ze zei ja want dat is ook opvoeren :( :S maar ik laat het wel gwoon doen :). die 1 jaar garantie is denkik ook niet super belangrijk?
 
Garantie kan heel belangrijk zijn.
Zo heb ik een keer een kapotte koplampfitting gehad.
Om hem te kopen nieuw, kostte 150 euro omdat de hele unit vervangen moest worden.
Maar dit viel onder garantie, dus was het gratis. *D

Let wel op, dat dealers alleen garantie geven op onderdelen die niet SLIJTEN.
Dus motorisch zowieso niet, tenzij het door een fabrieksfout oid is.
Lampjes etc ook niet.

Maar verder, als je scooter het gewoon goed doet etc, zal ik me geen zorgen maken om de garantie en lekker opvoeren.
 
nee ik vroeg aan die vrouw, als ik de vario eruithaalt vervalt de garantie dan ook? en ze zei ja want dat is ook opvoeren :( :S maar ik laat het wel gwoon doen :). die 1 jaar garantie is denkik ook niet super belangrijk?

Daar ging je dus de fout in :henko:

Laat hem gewoon - zoals al gezegd - volledig ontgrenzen bij de eerste beurt, of de garantie nou vervalt of niet. En spreek de volgende keer de monteur ofzo aan of een man, niet iemand die een std verhaaltje heeft gekregen en dat maar aan jou blijft opratelen.

Als iets na 3 maand nog niet kapot is (of wanneer krijg je je eerste beurt), dan zal het dat in de rest van het jaar ook wel niet kapot gaan he. De kans is groter dat je voor niks een jaar begrenst rijdt en een lekkere streep in je vario zet door de vario ring, waardoor ja bij het uiteindelijk ontgrenzen ook nog een nieuwe vario gaat kopen, dan dat er iets belangrijks kapot gaat binnen die vervallen garantie periode..
 
Ik zou de garantie wel houden, erg veel nieuwe type runners komen binnen het jaar terug met speling op de voorvorkpoten;)
Wanneer je scooter öpgevoerd" is valt dit dus niet onder de garantie.
Tevens is de garantie 2 jaar;)
Ik zou je dealer nog even alles duidelijk op papier laten zetten, want die snapt er weinig van.
 
yoo heb mn gilera :D:D echt super vet man, rijdt lekker en rijdt 55 kmh op de teller std! :D. heb wel 1 jaar garantie en met opvoeren niet meer. bij elke soort opvoeren vervalt de garantie of hun het nou doen of ik. maarja ik rij gwoon ff 2-3 maande std en haal daarna de vario eruit en kijk nog ff voor uitlaatje na paar maandjes :). ben er iniedergeval super blij mee :D!
 
yoo heb mn gilera :D:D echt super vet man, rijdt lekker en rijdt 55 kmh op de teller std! :D. heb wel 1 jaar garantie en met opvoeren niet meer. bij elke soort opvoeren vervalt de garantie of hun het nou doen of ik. maarja ik rij gwoon ff 2-3 maande std en haal daarna de vario eruit en kijk nog ff voor uitlaatje na paar maandjes :). ben er iniedergeval super blij mee :D!

snap niet dat ze moeilijk doen over een varioring. is eerder beter dan slechter voor je blok vanwege een lager toerental op top als die eruit is.

maarja, veel plezier dr mee :)
 
ja ze zeiden dat de de uitlaat of katalysator overhit ofzo. of iniedergeval iets en dat het dan kapot gaat maarja ik wacht het wel even af., had de eerste avond al 80 kilometer gereden haha :P in ongeveer 3-4 uurtjes rij tijd thanks!.
 
Back
Top