Doekje in luchtfilterhuis

Stanneveldm

New Member
Hallo, mijn naam is Martin en ik heb een vreemd probleem met de scooter van mijn vriendin. Het gaat om een peugeot buxy uit 1995. Om deze goed te laten lopen moet er een doekje in het luchtfilterhuis gedrukt worden, in het gat waar de lucht binnen komt. Het komt dan ook heel precies hoe het doekje er in komt, anders loopt hij nog slecht. Nu dacht ik dat er ergens valse lucht wordt aangezogen, maar kan verder geen gat of scheur vinden. Ik heb ook een ander luchtfilterhuis geprobeerd, maar dat werkt ook niet. Wanneer het doekje eruit is, is het net alsof hij verzuipt, want wanneer je dan het gas open trekt slaat hij bijna af. Ik heb geprobeerd met en zonder doekje de luchttoevoer en het stationar af te stellen, maar dit werkt allemaal niet. Ik kom er niet meer uit... Heeft iemand de gouden tip?
 
Advertisement - register to remove this

Is hij dit opeens gaan doen?

Je lucht/brandstof verhouding is in elk geval niet in orde. Je bent nu dus de luchttoevoer aan het verminderen, dus hij krijgt of ergens anders lucht of je sproeier is te groot ergo krijgt teveel brandstof.
 
Dit was al zo toen ze hem gekocht heeft. Kwamen we later pas achter. Zo ineens liep hij slecht en toen kwamen we er achter dat er een doekje in het luchtfilterhuis zat. Ergens anders lucht dacht ik ook, maar kan nergens een lek of iets dergelijks vinden. Als ik mijn hand op de luchtinlaat van de cab. houdt, dan stopt hij ook gelijk. Wat is een normale sproeier voor deze scooter? Het gaat om een snor trouwens.
 
Net een andere sproeier gehaald en erop gezet en weer klaar! De oude was ook een 50 en kan daar verder niks aan zien, maar misschien niet ver genoeg erin gedraaid? Geen idee, maar hij doet het weer :)
 
Back
Top