DNA toerenteller probleem

ED1973

Well-Known Member
Ik zit met een probleempje (tuurlijk he, anders zou ik niet hier zijn haha):

Ik heb vandaag een nieuwe toerenteller/speedo (origineel) voor mn DNA 50 gemonteerd en wanneer ik die motor start en hij stationair draait, schommelt die uitwijking van die naald heel erg.
Wanneer ik gas geef dan klimt hij een stukje wanneer die toeren toenemen, maar "valt" dan weer omlaag (alsof er ineens een los contact is); verminder ik die toeren, dan doet hij weer "normaal" (al schommelend).

Weet iemand hoe ik dit probleem kan verhelpen? Waar worden trouwens die toeren opgemeten, weet iemand dat?

P.S. Die naald zit wel stevig op zn as, dat heb ik al gechecked.

Advertisement - register to remove this

Volgens dat elektrisch schema welke ik op internet vond moeten er bij die grote stekker welke in het dashboard gaan een groene (V), zwarte (N) en witte (B) draad zijn, maar bij mijn kabelboom zie ik 3 andere kleuren: oranje, rose/zwart en geel/groen. De rest van die draden komen wel overeen.

Heeft iemand enig idee waarmee deze andere andere kleuren overeenkomen in dat ander schema met groen, zwart en wit???

Kan iemand pics vo me posten van een ORIGINELE Gilera dna 50 cdi + bougie + dop???

Volgens wat ik allemaal heb gelezen lijkt mn probleem het gevolg van een magnetisch veld (van t vliegwiel/spoel), welke het signaal naar de toerenteller stoort. Ik wil dus ff checken of die originele onderdelen verschillen van die welke ik heb op mn scoot. Ik denk dat t daar ergens verkeerd gaat.

Back