distributie ketting piaggo

marcelMHR rox

Well-Known Member
Goeiedag, is het bij mensen bekend dat de ketting spanner van een piaggo blok nogal aan de wensen overlaat kwa op spanning zetten van de ketting? er zit altijd nog wat speling op, nou zag ik iemand de geleider een tikje extra indrukken doormiddel er een inbus er in te doen en iets verder in te drukken, moet die ketting iets kwa speling hebben of is het wel aan te raden dat je deze methode toepast?
 
Advertisement - register to remove this

Zou dit zelf niet snel meer doen, omdat dit niet nodig is. Wel kun je hem preventief revisereren na 20k km. Zeker met een 80cc vraagt dit ook wat meer dan een std blok. Inderdaad staat hij nooit helemaal strak lijkt het en voel je dit inderdaad periodes met rijden.
Er zit ook een veer in met de kracht van de veer van een big pen, niet best dus.
 
Zou dit zelf niet snel meer doen, omdat dit niet nodig is. Wel kun je hem preventief revisereren na 20k km. Zeker met een 80cc vraagt dit ook wat meer dan een std blok. Inderdaad staat hij nooit helemaal strak lijkt het en voel je dit inderdaad periodes met rijden.
Er zit ook een veer in met de kracht van de veer van een big pen, niet best dus.
zal dat wel even duren, rij maar 13km per dag haha
 
Wat je hier zegt geld ook voor de china gy6 blokjes. Had dit bij mijn kisbee 4takt blokje ook dat ik de ketting spanner nog harder kon laten spannen door een dikke torx schroeven draaier of met iets anders nog een beetje aan te drukken.. En dan gewoon het veertje en het boutje zo erop draaien. Dus dat is niet piaggio eigen.
 
Back
Top