Sinds een klein jaar heb ik een UGBEST UF City elektrische snorscooter. Het is zo'n generiek Chinees model dat onder meerdere merknamen werd/wordt verkocht. Hij heeft een 3000w znen motor, werkt op 72V lithium batterijen. Ik heb hierna enkele threads gezien over deze scooters en zelfs de 'handleiding', maar niets over het display en de instellingen van mijn UGBEST. Ik heb een reset en een selectieknop, dus hoe moeilijk kan het zijn zou je denken.
View attachment 68221
Hierboven een foto van net na het contact inschakelen waarbij alle leds oplichten. Zo te zien werken de meesten (die om te zien hoe vol de batterij zit, helaas niet (rechtsonder), dus zelf maar een voltmetertje ingebouwd). Na een seconde zie je de normale weergave zoals hieronder. Hierbij zijn echter ook diverse instellingen mogelijk voor dag- en totaalteller, en snelheid. Die laatste kan in vreemde niet bestaande eenheden die meer een soort vermogen lijkt weer te geven, zoals 190 bij een volle accu en plankgas, en 130 bij een bijna lege accu en volgas. De 'toerenteller-balk' is de ampèremeter (x10amp)
Hij kan ook op 'echte' MPH worden ingesteld, en zoals je hierboven ziet, zou die ook op km/h moeten kunnen, het symbool is aanwezig. Heb echter geen idee hoe. Het lijkt me ook dat de scooter nieuw bij aflevering (in 2017) op km/h stond.
View attachment 68222
Bij de controller heb ik de stekker met 6 pinnen naast die van 30 gewisseld met de 'andere loshangende' 6-pins stekker, maar dat lijkt ook niets te doen, dwz alles functioneert hetzelfde. Misschien is de ene stekker voor de snorstand en de andere voor brommen, maar ik heb geen verchil tussen de 2 kunnen waarnemen. Enig idee waarom zijn er dan 2 van deze stekkers die uit dezelfde kabel komen?
View attachment 68223View attachment 68224
Ik heb nog niets met de usb-kabel gedaan. Dan moet ik ook eerst weten met welke controller ik hier te maken heb, UGBEST is maar een label lijkt mij. Bovendien heb ik ook niet zo snel een laptop met windows tot mijn beschikking.
Wie heeft er meer informatie over de bediening van dit scherm? Of over de controller(software)?