Display van cockpit Yamaha Neo's functioneert niet meer...

Peugeot-Zenith-Rider

Ride along the road
Hallo Forumleden,

Rij sinds kort weer op een andere scooter namelijk een Yamaha Neo's.
Op zich wel een mooie snorscooter, maar moest wel het een en ander aan gebeuren...
Heb nu een probleem met de elektrische start, soms pakt die het wel om te starten en de
andere keer doet die het niet. Je hoort dan ook geen geluid erbij van het aanslaan...
Het andere probleem is dat het display in de cockpit het er op de een en andere dag er mee
stopte en geen beeld meer gaf van bijvoorbeeld benzinetank inhoud en de kilometerstand...
Hebben jullie misschien wat tips of suggesties waar ik later dan aan de slag kan met sleutelen?
Hoor het graag van jullie & thnx alvast voor de replies
 
Advertisement - register to remove this

een probleem met de elektrische start, soms pakt die het wel om te starten en de
andere keer doet die het niet. Je hoort dan ook geen geluid erbij van het aanslaan...
1: Check de polen van de accu.
Deze kunnen geoxideerd zijn of los zitten.
Geeft de accu wel genoeg spanning ?
2: De stekkertjes van de startmotor kunnen vuil/geoxideerd zijn en daardoor slecht contact maken.

Het andere probleem is dat het display in de cockpit het er op de een en andere dag er mee
stopte
1: Het display bij de aansluitingen controleren op vuil/oxidatie.
Vocht is vaak de grote boosdoener.
2: De printplaat kan een breukje in een van de baantjes hebben.
Deze kan je schoonmaken en opnieuw solderen.
Soms moet je een baantje omleiden met een stukje nieuwe (telefoon)kabel.
Op de bijgevoegde foto zie je wat ik bedoel.

Printbaan overbrugging.jpg
 
Thanks voor de tips en info, daar kan ik zeker wel mee verder denk ik.
Allereerst check ik de staat van de accu plus de aansluitingen. Heb de scooter pas en moet
nog het een en ander aan gebeuren... Inmiddels zit er al een nieuwe bandenset op en misschien
ga ik deze scooter ook nog van een andere kleur voorzien. Ga in ieder geval wel kijken of ik wat
aan het voorspatbord kan doen. Zonder deze voorspatbord ziet die er wat sportiever uit, maar weet
niet of dat wel praktisch is... En het achterspatbord ga ik zeker wel wat inkorten plus het kentekenplaat
twee gaten in boren om het aan de achterzijde boven het spatbord vast te zetten. Pimpen die scooter dus!
 
Back
Top