This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Directe Aansluiting(verlichting)

psycho

Well-Known Member
Hallo Hallo...

Mijn achterlicht van mijn neo's stopt er steeds mee.
Ik wil graag weten waar dit aan zou kunnen liggen.

Ook zou ik wel graag willen weten of een directe aansluiting van de verlichting mogelijk is.
Zodra mijn achterlicht ermee stopt, draait geen enkele verlichting meer(komt denk ik door een doorgetrokken-circuit).

Weet iemand wat dit zou kunnen zijn???
En heeft iemand een electrisch schema van dit alles...

Ook zou ik graag een tekening willen van het startmotor gedeelte.
Dit is er allemaal uit(door vorige eigenaar), en nooit terug geplaatst.
Nu weet ik de preciese volgorde niet.

Alvast Bedankt
 
dat je achterlicht niet meer werkt kan dat aan verschillende dingen liggen maar meest voorkomend is je gelijkrichter.

ja je kan uw verlichting direct laten werken door uw verlichting (zonder achterlicht dan parallel te zetten en naar de + en de - gaan van uw batterij.
 
Gelijkrichter??? graag wat meer duidelijkheid over dit...

Alleen mijn voorlicht kan ik dus via de accu zetten ?
Maar mijn achterlicht moet branden anders blijf ik boetes krijgen voor dat...
 
ik denk bij neos dat dit ook vanvoor zit dit is een soort bakje met koelribben aan (zoals van een oude pc) en daar zit een stekker in met veel draden aan en dit kan kapot zijn.

nee je kan ook gewoon direct je achterlicht nar de accu brengen met 2 draden, maar dan moet je die iedere keer apart afleggen en/of als je batterij leeg is zal hij niet meer werken ...
 
Originally posted by DNA-Menno
Geen kapotte zekeringen?

Waar zitten de zekeringen van de verlichting dan???
Er zit een zekering direct bij de accu maar die werkt nog.


En ik zou mijn Voor en achterlicht toch via mijn accu kunnen laten lopen(beiden via een schakelaar) ?

En dan als mijn accu leeg is, brand hij alsnog omdat mijn motor draait.