Dip van 0-10 - Laser terugloop uitlaat

Enterprise

Well-Known Member
Goeiedag, toenstraks een yasuni r min. Hor.(dacht ik) gekocht maar het bleek een yasuni z voor Piaggio te zijn. Gelukkig deed de verkoper er niet moeilijk over om mijn geld terug te geven. Nu weer op zoek naar een andere...

Omdat ik een nieuwe yasuni nogal duur vind ben ik gaan kijken en kwam ik uit op een laser terug loop uitlaat. Ik vraag me af, zijn deze echt zo slecht als men zegt? Er zijn een aantal mensen die zeggen dat het baggere uitlaten zijn
 
Advertisement - register to remove this

zou persoonlijk toch even doorzoeken voor een 2dehands yasuni uitlaatje, maatje van me rijd zelf op een earox 50cc met yasuni r en dat loopt zeer leuk. laser is niet meteen rotzooi ofzo maar bij yasuni weet je gewoon dat het mits goed afgesteld altijd goed loopt en het kwalitatief gewoon erg fijne uitlaten zijn.
 
het proberen waard tja, dat vul je uiteinderlijk zelf in maar als je een beetje gaat zoeken op het forum zul je zelf wel ondervinden dat het nou niet de meest geweldige uitlaat is, ik zou het persoonlijk zonde geld vinden als ik wist dat er voor misschien iets meer gewoon een veel beter product te krijgen was, ik kan niet in je portemonnee kijken maar de goedkoopste gloednieuwe yasuni r die ik tegenkwam voor minarelli was 148 euro.
 
Ik heb goedkoop een laser kunnen uithalen en hem gemonteerd. Vanuit stilstand is er een kleine dip en trekt hij op met weinig toeren maar als je aan het rollen bent krijgt hij een boost tot ongeveer 30kmhu en dan zakt hij weer in de toeren.

Nu weet ik dat ik lichter in de rollen moet maar heeft iemand een goede richtlijn voor de drukveer en trekveren?

Heb even gelezen en ik denk dat ik een sterkere druk veer moet hebben. Hoe zit het met trekveren? Moeten deze lichter of sterker?
 
Last edited:
Ik heb zelf nooit minarelli gereden dus ik ga je daar ook geen advies over geven. T enige wat ik kan zeggen is gebruik de search, hier zijn al erg veel topics over geweest, ik weet zeker dat er nog een heel topic is over afstel richtlijnen voor welk type blok en setup van 50cc tot aan hoogtoerige 70cc's.
 
Welke rollen en welke trekveren heb je op dit moment?

Helaas weet ik dat niet. De rollen kan ik wegen maar weer dus niet welk merk veren ik heb. Ik ga ze vanmiddag eruit halen en dan wilde ik alvast beginnen met 4.5 Gr rollen en zilver omega trekveren met een witte Malossi druk veer. Zou ik daarmee in de buurt komen?
 
Dat kan in de buurt komen. Maar probeer niet alle 3 tegelijk. Pas 1 voor 1 wat aan, dan weet je meteen of wat je aanpast ook goed is.
 
Heb het zo ook gedaan. 4.5 gram rollen erin en liep al een stuk beter. Ik heb al een witte drukveer erin maar weet niet of die van Malossi is. Hij maakte nog weinig toeren met optrekken dus heb ik omega zilver trekveren gemonteerd. Met een koude motor leek de afstelling perfect en trekt hij op met het juiste toerental. Als ik de hoek om ben en weer vanuit stilstand optrek maakt die iets te weinig toeren. Nog strakkere veertjes neem ik aan?
Als ik het gas loslaat en weer volgas geef gaat hij verder met minder toeren als ik rond de 50/60 rij. Dus morgen ga ik een Malossi drukveer wit proberen. Welke trekveren kan ik nu het beste proberen?
 
Ik heb zojuist 4.2 gram rollen erin gelegd met een witte Malossi drukveer. De afstelling van de gewichten lijkt oke. Gashername is ook uitstekend. Gaat door met zelfde toerental etc. Nu vind ik alleen dat hij nog wat feller mag vanuit stilstand. Daar zit een kleine dip. Kan ik nu het beste omega zwart of Malossi geel trekveren proberen?
 
ik heb zojuist omega zwart veren erop gezet en als de koppeling koud is trekt hij echt perfect op. Als ik een stukje gereden heb en de koppeling warm word heb ik weer een dip van 0-10 ongeveer. Moet ik dan echt nog sterkere trekveren hebben? Met de vorige uitlaat had ik totaal geen dip vanuit stilstand met warme motor.

Huidige setup:
50cc
4.2 gram naraku rollen
Witte Malossi drukveer
Zwarte omega trekveren

Edit: goed nieuws, na een hoop bloed zweet en tranen en het mollen van mijn koppelingsmoer heb ik nu gele trekveertjes van Malossi erin en is hij perfect afgesteld. Bedankt voor alle hulp.
 
Last edited:
Wat is je top met deze setup? Want ik zit ook te twijfeen tussen een yasuni en zon laser uitlaat. Maar geen idee of ik veel meer uit een yasuni kan halen.
 
Back
Top