Dip switch piaggio hexagon

zippie078

Well-Known Member
Hallo,

Ik ben bezig met om een Piaggio hrxagon 125cc blok onder een Piaggio NRG mc2 te bouwen.
Hiervoor wil ik de originele kabelboom van de hexagon gebruiken.
Ik ben eigenlijk overal uit hoe ik dit aan ga sluiten, ik knip div. Stekkers van de 50cc NRG kabelboom en soldeer deze op de hexagon kabelboom. Diverse draden zal ik moeten verlengen of inkorten maar dat gaat goed komen.

In de stuurkap past de teller van de hexagon ook dus kan ik die stekkers gebruiken. Een hexagon heeft één lichtschakelaar met 3 standen. Nu zit hiernaast ook nog een dip switch (rechtsonder in het schema) deze heeft een voeding vanaf een zekering en gaat over de koplamp relais. De dip switch heeft 2 stande.
Wat is nu precies de werking van de verlichting en de dip switch? Als je een lichtschakelaar hebt moet dit toch genoeg zijn? Misschien dat iemand mij dit kan vertellen.
Hexagon model.jpg
20210421_181603.jpg
 
Advertisement - register to remove this

De dip switch is je dimlicht/grootlicht schakelaar.
De lighting switch is om je verlichting aan en uit te schakelen.
Sparky, bedankt voor je antwoord.
Als de dip switch dimlicht/grootlicht tot zover duidelijk.

Maar de lightning switch heeft 3 standen. Als ik het dan goed zie;
Stand 0, alles uit
Stand 1, dashboard verlichting en kentekenplaat verlichting aan
Stand 2, stuurspanning voor de headlight relay?

Dus op stand 2 wordt het relay aangestuurd en kan je schakelen tussen dimlicht en grootlicht?
 
Klopt als een bus wat @zippie078 hierboven schreef ik zie het nut niet van die stand 1 en naar mijn mening ook overbodig, dus als jouw aan/uit schakelaar maar 2 standen heeft is dit ook prima.
 
Klopt als een bus wat @zippie078 hierboven schreef ik zie het nut niet van die stand 1 en naar mijn mening ook overbodig, dus als jouw aan/uit schakelaar maar 2 standen heeft is dit ook prima.
Bedankt voor de bevestiging. Zie het nut er zelf ook niet zo in dan maargoed. Ik vond het nogal onduidelijk maar begrijp het nu goed.
Mijn schakelaar heeft nu inderdaad twee standen maar deze heb ik doorgemeten en is defect, dus dan bestel ik toch gewoon de 3-standen schakelaar.
 
Back
Top