Dip met optrekken

Joris_aerox076

Well-Known Member
Ik heb mijn vertanding + lagers gereviseerd en een complete nieuwe koppeling gemonteerd

Nu trekt die een stuk slechter op, met redelijk weinig toeren tot aan de 30 a 40 km/h ongeveer

Scooter:
Yamaha Aerox 2-takt

Setup:
Leovince TT
17,5 dellorto carb
naruku variateur
origineel koppeling 107mm

Afstelling:
4,1g rollen
gele trekveren
gele drukveer
sproeier 80
luchtschroef 1,5 slag open

met oude (105) koppeling had ik zelfde afstelling en trok wel beter
 
Advertisement - register to remove this

Vergeet niet dat je met een 105mm koppeling een 105mm huis nodig hebt en een 107mm koppeling een 107mm huis

Welke vertanding heb je gekocht (eventueel een link waar je die vandaan hebt gehaald)

En wat is het merk van die koppeling.. Er zijn genoeg B-merken die ook origineel lijkende koppelingen verkopen.

Ben je verder niet de 2 vulringen vergeten op het middentandwiel?
 
Vergeet niet dat je met een 105mm koppeling een 105mm huis nodig hebt en een 107mm koppeling een 107mm huis

Welke vertanding heb je gekocht (eventueel een link waar je die vandaan hebt gehaald)

En wat is het merk van die koppeling.. Er zijn genoeg B-merken die ook origineel lijkende koppelingen verkopen.

Ben je verder niet de 2 vulringen vergeten op het middentandwiel?
ik heb nu gewoon een 107mm koppeling met een 107mm huis ja.

Ik had een kaal minarelli horizontaal blok gekocht waar nog wel de vertanding in zat, nieuw lagersetje erin en 2 keerringen ook vervangen

Dit is de koppeling: https://www.m2trading.com/nl/webshop/motor/koppelingen/koppeling-compleet-tnt-minarelli-107
Bij die koppeling zit ook een nieuwe poelie bij en die zit nu ook gemonteerd

Wat mij wel opviel is dat mijn oude poelie soepeler open ging dan de nieuwe poelie

En de 2 vulringen ben ik zeker NIET vergeten.
 
Last edited:
Anders eens de poelies verwisselen als die andere nog goed is. En kijken wat het dan doet.
Setup nu:

rollen 4gram
gele trekveren
rode drukveer
oude 105mm koppeling met nieuwe poulie

de 3 variateur geleiders vervangen

met koude motor trekt die goed, met warme motor niet! (vanaf stilstand)
 
Last edited:
Back
Top