Dip met optrekken

Bryan05065

New Member
Hallo.
Ik heb een peugeot vivacity en heb pas een sito uitlaat (ontgrensd) er onder gemonteerd. Als ik nu wil wegrijden heeft hij op het begin tot ong 15 km/h een grote dip. Eerst heel laag toerig en dan in één keer heel hoogtoerig. Het rare is dat als mijn motor koud is hij die dip niet heeft. Ik heb voorderest 7 gram rolletjes en heb de varioplaat verwijderd.

Kan iemand mij misschien helpen met dit probleem
 
Advertisement - register to remove this

Trekt ie daarna in 1 x door naar zn top?
Ik neem aan dat je een vario voor 2takt hebt gekocht, als je scooter 2takt is. Heb je daar een ring voor achter je vario bij gekocht?
 
Trekt ie daarna in 1 x door naar zn top?
Ik neem aan dat je een vario voor 2takt hebt gekocht, als je scooter 2takt is. Heb je daar een ring voor achter je vario bij gekocht?
Ik heb de varioplaat van het variohuis afgehaald en voor de rest zitten er geen ringen om de krukas behalve een hele dunne die er als eerste op gaat als je allea terugmonteerd
 
Ik ben even hard op aan het denken wat ik zou doen / nakijken.

Is de mengsmering goed?
Rolletjes versleten?
Grammetje minder /meer in de rollen?
Hoe loopt die statonair? (Toeren) je kan deze ook wat hoger zetten dat je in het begin meer toeren maakt.
Juiste bougie met juiste warmtegraad?
Versleten cdi?
Prop in de uitlaat?
Luchtbakfilter nakijken? (Lijkt wel of de scooter in de begin fase of te veel brandstof krijgt of te weinig aanzuiglucht)

Ik ken je verder niet brayn dus weet nog niet goed wat je kunt en doet. Is daarom ook zeker niet lullig bedoeld. Ik probeer gewoon mee te denken. :)
 
Back
Top