Dip aan het begin.

kaj

Well-Known Member
Hallo,
Een maatje van mij heeft een dip aan het begin en ik krijg hem maar niet weg.
Setup:
Malossi sport 50
Gianelli reverse
Std carb
Std vario 4,8 gram
Std koppeling hebo groen
Std snaar

We hebben verschillende rollen geprobeerd en verschillende trekveren, maar de dip blijft. Het is een firefox met mina lc blok. Er zit een carb op die ik nog nooit gezien hebt. Het is geen dellorto! En de luchtschroef zit volgens mij rechts ipv links. Verder is de bougiekoffiebruin en heeft hij een elektrische choke. Kan het zijn dat hij blijft hangen er daarom eerste 20 meter een dip heeft? Verzuipen als het ware.

Advertisement - register to remove this

uhm ,ik vind 4,8 gram in een std vario met 50cc en reverse behoorlijk zwaar , zal eerder onder de 4 zijn , verder is Hebo groen de lichtste veer die je kunt krijgen voor een hebo koppeling , deze veren moet je er ook niet voor gebruiken...

melf #50 said:
uhm ,ik vind 4,8 gram in een std vario met 50cc en reverse behoorlijk zwaar , zal eerder onder de 4 zijn , verder is Hebo groen de lichtste veer die je kunt krijgen voor een hebo koppeling , deze veren moet je er ook niet voor gebruiken...

Er zit een blauwe hebo drukveer in en dat loopt prima. liefst wit malossi, maar die had ik niet meer liggen en met 4,8 gram gaat het vermogen goed op de weg zonder dat hij overtoeren maakt. Verder heb k mijn blauwe hebo veren geprobeerd en dan heeft hij dip, schiet hij weg en gaat hij weer verder in de dip totdat hij bij de 20 opgepakt wordt.

Back