Dip aan 25km/h

JarnoSoenen

New Member
Hallo,
Ik heb een mbk booster en wil hem afstellen maar weet alleen niet waar te beginnen (PS ken er niet zo veel van maar wil bijleren).

Setup:
70cc
Std vario (7,5g rollen)
12mm carburateur (sproeier +-70)
Yasuni r (onbegrensd)

Ik heb dus rond de 25km/h een redelijke dip, tot aan de 25 trekt hij perfect op en na de dip ook weer. Ik rijd wel met varioring omdat ik 50 wil blijven rijden, misschien ligt het aan de vario ring.

Zo niet, waar moet ik dan beginnen? Lichtere rollen? Andere trekveren? Andere sproeier?

Alvast bedankt voor hulp.

Advertisement - register to remove this

Hallo,
Ik heb een mbk booster en wil hem afstellen maar weet alleen niet waar te beginnen (PS ken er niet zo veel van maar wil bijleren).

Instellen:
70cc
Standaardvario (7,5g rollen)
12mm carburateur (sproeier +-70)
Yasuni r (onbegrensd)

Ik heb dus rond de 25 km/u een redelijke dip, tot aan de 25 trekt hij perfect op en na de dip ook weer. Ik rijd wel met varioring omdat ik 50 wil blijven rijden, misschien ligt het aan de varioring.

Zo niet, waar moet ik dan beginnen? Lichtere rollen? Andere trekveren? Andere sproeier?

Alvast bedankt voor hulp.
Is dit ooit een snorscooter geweest?
Zoja dan kan het zo zijn dat de vario is ingesleten.

Probeer eens lichtere rollen 7.5 is wel erg zwaar.

Ik snap alleen niet, waarom een 70cc yasuni r en dan een varioring?
Als je niet wilt opvallen of geen zin hebt in rollerbank heeft een yasuni niet echt veel zin.

Probeer eens lichtere rollen 7.5 is wel erg zwaar.

Ik snap alleen niet, waarom een 70cc yasuni r en dan een varioring?
Als je niet wilt opvallen of geen zin hebt in rollerbank heeft een yasuni niet echt veel zin.
Heb nu lichtere rollen besteld.
En rijden met een 12mm carburateur kan ook gewoon he.

Ik rijd met varioring omdat het hier vol rijdt van politie, maar hou wel van veel vermogen.

Bedankt voor je hulp, ik zal nog posten als het beter is.

Heb nu lichtere rollen besteld.
En rijden met een 12mm carburateur kan ook gewoon he.

Ik rijd met varioring omdat het hier vol rijdt van politie, maar hou wel van veel vermogen.

Bedankt voor je hulp, ik zal nog posten als het beter is.
Hoeveel gram lichter ongeveer?
En zou je niet die prop weer in je uitlaat doen?
Heeft weinig nut als die toch 50 rijd. Kost je minder benzine/olie.

Back