dink 50 met griep

asfaltmaffia

Veni, vidi, vagina..
Vaag iets
Vorig jaar net na het tanken zakte mijn top ong 30 km en zo ineens was het weer goed.
Nu als ik wegrij houd ie even in (wil gewoon met moeite op gang komen) maar daarna normaal
En heel soms even half wegvallen en ineens normaal.
Ook starten gaat soms iets moeilijker.
Gister wou die ook al even niet stationair lopen.
Waar moet ik aan denken benzinepomp of zuiger.
bougie en bougiedop zijn net vervangen
De dink50 heeft net 20000 km gedraaid en ong 10 jaar oud
 
Advertisement - register to remove this

Het kan zijn dat je benzine hebt getankt met een hogere verbrandings temperatuur
als je altijd bij dezelfde pomp tankt zou dit raar zijn,

het kan ook door vuil in je carbu of luchtfilter komen
 
Het kan zijn dat je benzine hebt getankt met een hogere verbrandings temperatuur
als je altijd bij dezelfde pomp tankt zou dit raar zijn,

het kan ook door vuil in je carbu of luchtfilter komen

een hoger octaan bedoel je? dus 95 of 98
 
Gewoon rommeltje in je tank, zit nog ergens in het systeem of je hebt er een warmlopertje door gehad. Carburateur en leidingen even schoonmaken, eventueel tank keer omspoelen. Als niet helpt cilinder even bekijken van binnen.

Van 98 tanken ipv 95 gaat je brommer niet slechter lopen.
 
Je benzineslang doorblazen wil wel eens helpen, misschien zit er een beetje naar beneden gezakt vuil in je tank. Anders zou ik ook zeggen je luchtfilter..
 
Heb hem van de week even weggebracht .
Was wat ziek dus even geen zin om zelf bezig
Bleek water in het luchtfilter huis en carb te hebben.
Dit is gekomen na dik 70 km door zware regen (fietspaden stonden blank)
Meteen de luchtfiltermat laten doen
carb is weer mooi schoon en afgesteld
Dus het loopt weer goed.
En met iets hogere octaan loopt ie wat beter
Het is nu wel te merken dat alles goed staat.
Heb nu 125 km gereden en de meter staat nog boven de helft.
Was de laatste tijd wel anders
Vandaag als ik 75 km nog bij die 125 km rijd tank ik hem af
Dan zou er ong 7 liter in moeten gaan zoals voorheen
 
Back
Top