Dink 50 4t loopt slecht en komt niet op toeren

Walther

New Member
Gdm. Ik ben in het bezit van een kymco dink 50 4t nu heb ik sinds een aantal weken het probleem dat hij uit valt zodra ik de brandgang uitrijdt en hem dan na veel moeite weer gestart krijg dan loopt hij +-5500 toeren dan zak hij weer in tot nog geen 4000 toeren mocht hij dan niet afslaan dan heeft hij ruim 5km nodig om op toeren te komen en dan loopt hij nog geen 45km meer waar ik normaal een kleine 60 aantikte. Ook bij veel tegenwind enof met passagier dan loopt hij max 40km op de teller en als het nog harder waait kan ik bijna afstappen. Hij heeft 4mnd terug grote beurt gehad te denken nieuwe bougie,luchtfilter verse olie maar de monteur kon mij ook niet verklaren hoe wat waarom hij zo slecht loopt en terugval heeft in zijn toeren misschien dat iemand mij hier in kan bijstaan.
Mvg. Walther
 
Advertisement - register to remove this

De rollen zijn bij de grote beurt al vervangen door een iets zwaardere rol want deze waren indd niet rond meer ook is er een nieuwe snaar geplaatst maar of er andere trekveren zijn geplaatst dat zou ik na moeten vragen. Ik ga hier mee aan de slag. Mijn dank Sonny.
 
Is bij de beurt de V-snaar vervangen en indien ja, door een gelijkende lengte/breedte? Snaar kan enorm(echt enorm) verschil maken en soms zie je door de bomen het bos niet meer.
Groet,
 
Is bij de beurt de V-snaar vervangen en indien ja, door een gelijkende lengte/breedte? Snaar kan enorm(echt enorm) verschil maken en soms zie je door de bomen het bos niet meer.
Groet,
Dat is indd gebeurt maar wtb maten ik geen idee ook dit zou ik moeten navragen bij mijn monteur.
 
Als je iets zeker wilt zijn kan je beter altijd voor de OEM riem gaan..

Zo kocht ik ooit een dayco voor mijn new fly. Deze was echter toch te kort dan de originele.
Voor de piaggio koop ik alleen nog maar de OEM riemen, die werken het beste op piaggio.

Voor een kymco zou ik zelf ook gewoon voor OEM gaan als deze niet duurder als 30 euro zijn.
 
Vraag dan ook gelijk of dat de klepspeling gecontroleerd is, en zo nodig aangepast/gesteld is.
Ongeacht of nu de snaar en/of rollen versleten zijn mag de motor in geen geval zomaar volledig uitvallen!

Let wel! Iets zwaardere rollen als standaard brengt ook een ander motorgedrag met zich mee.
Zowel bij het automatisch opschakelen, maar ook als de vario moet terugschuiven in de lage(re) versnelling(en) zo dat de toeren en snelheid niet gaat schommelen om het zo maar even te zeggen.
 
Back
Top