*** ding werkt weer niet

Janssuh

Janssuh.nl
Heyhey,
Na uiteindelijk de deuk uit de bocht van mn oude uitlaat gehaalt te hebben omdat de scooter pas na 10x starten was dat waarschijnlijk het probleem + de cilinder zou versleten zijn.
Deuk is uit de uitlaat, vandaag nieuwe cilinder + zuiger enzo erop gezet
motorblokje weer eronder..
en hij start dus niet :mad:

Alle kabeltjes en slangetjes nagekeken zit allemaal goed erin..
het lijkt alleen of hij geen compressie heeft met kicken hij krijgt volgens mij ook geen benzine want bougie blijft gewoon dezelfde kleur houden als toen ik hem erin had geduwt. Bougie vonkt wel dat heb ik ook al nagekeken..

Het betreft een TGB 303 R helemaal standaard alleen varioring eruit en uitlaat begrenzing eruit.

Iemand die mij kan helpen :( ?
 
Advertisement - register to remove this

zuigerveren zitten er al op, kheb hele cilinderkit bestelt en die zaten er al meteen op, kheb alles naar mijn weten goed gemonteerd en slangetjes heb ik ook gecontroleerd..
Valse lucht, tsja dan moet dat of echt SUPERVEEL ergens zijn en dat hij daardoor geen compressie heeft, maar waarom komt er dan geen benzine bij mn bougie :| want die blijft gewoon hetzelfde..
 
geen compressie heb je waarschijnlijk iets verkeerd gedaan met de nieuwe cilinder monteren.
Dus je bougie vonkt en hij krijgt benzine? misschien je krukas keeringen die lekken?
ergens anders valse lucht (blok- voet- spruitstuk- membraan- carb- pakking?)

in feite zou ie moeten starten met compressie, brandstofmengsel en een vonk. dus kijk eerst maar de compressie na.
 
benzine zuigt je blok aan door de carterdruk die ontstaat. daardoor bouwt het blok vaccuum op, en met dat vaccuum gaat je 'benzinekraan' open. dus zonder compressie komt er hoogstwaarschijnlijk ook geen benzine.

ik zou toch maar eens je cilinder er weer af halen en maak desnoods wat foto's, dan kunnen we wat meer
 
Oke hartstikke bedankt, ik moet het dus eerst bij de compressie gaan zoeken..
tsja we hebben idd een koppaking van piaggio erop moeten zetten omdat de dealer geen voor mn morini/tgb blok had, we hebben dat een beetje aangepast (de gaatjes ietsjes groter gemaakt) en toen zat hij gewoon erop, misschien dat het daar aan ligt dan.
Ik zal eens met mn pa er naar gaan kijken bedankt alvast!
 
voetpakking net nagekeken ziet er gewoon goed uit alles word gewoon normaal afgesloten..
mn pa net ook gevraagt en die kan zich ook nie voorstellen dat hij daar eventueel valse lucht zou trekken
 
een TGB lijkt het btw al gauw of er geen compressie op zit..

heb je wel de carburateur schoongemaakt? en verder kun je nog even het membraan nakijken..

heb je ook even wat olie in de cilinder gedaan? een cilinder die "droog" in elkaar gezet word KAN problemen geven..
 
zuigerz it goed op, heb er van die speciale Inrij olie heb ik hem mee ingesmeert..
maar melf, waarom doet hij het dan nu opeens gewoon helemaal niet?
Hij toont helemaal geen teken van leven zelfs de bougie dus niet (behalve dat hij vonkt dan).
Bij de oude cilinder deed hij het wel gewoon goed en startte hij na 10x kicken omdat cilinder was versleten.. vandaar dat ik nieuwe cilinder en zuiger heb gekocht en die deuk uit mn uitlaat heb gehaalt..
 
ze gebruiken remreiniger als een soort snelstart.. dat is niet echt goed voor je cilinder ook.
Als hij wel start met remmenreiniger wil dat zeggen dat hij geen benzine krijgt .
veel succes verder nog
 
Jaaaaa hij doet tttt :D
wat we gedaan hebben :S :
ik lag heerlijk lekker nogin mn warme bedje te slapen en mn pa had scooter al opnieuw uit elkaar gehaald :p
hij had zich onder het wandelen met de hond bedacht dat we misschien teveel van die "inrij olie" op de cilinder/zuiger hadden gesmeert, dus hij alles losgehaald die olie er een heel stuk vanaf uitlaat etc ook opnieuw gemonteerd erna ofcourse..
En ik kickte en hij had opeens meer compressie :| dus ik kreeg hoop, bleef kicken en hij ging aan :D
even rustig laten lopen, liep stationair prima en toen ff 2x de straat rustig op en af gereden :)

Nou heb ik nog 2 vragen, die speciale inrij olie die erbij zit moet je toevoegen aan de benzine. 50ml op 4 liter benzine.
Nou heb ik mengsmering en moet ik dan gewono 50ml bij die mengsmering erbij gooien ? Of moet ik dat gweoon helemaal weglaten en is dat gewoon niet nodig die inrij olie..

Verder had ik nog een vraag betreft het inrijden;
Hoe rijd ik een scooter in om er de beste prestaties uit te krijgen? Oftewel kracht/snelheid.
Door konstant half gas o.i.d. te rijden en af en toe weer iet smeer / minder,
of door met het gas de hele tijd te spelen?
En bergop gewoon vol gas geven?

Alvast hartelijk bedankt :) !
 
Gewoon rustig rijden. Als je stukken gaat rijden niet plankgas. Zo af en toe mag je wel eens volgas maar niet lang! En als je weer op moet trekken niet te veel toeren laten draaien. Zelf heb ik met mijn cilinder 400 km rustig gedaan.
 
Als je de berg af gaat en je gata harder dan de scooter aan gaat loopt hij op het laatst in de soep jah :). Zoals je zegt niet te veel toeren laten draaien en dan komt het wel goed. Dat van dat bergop verhaal heb ik nooit gehoord, dus dat zou ik niet weten.
 
gewoon een beetje met je gas spelen, geen volle stukken volgas, maar gewoon beetje af laten zakken, en dan weer gas geven, bij het optrekken ook niet helemaal volgas, maar gewoon dat die goed van zn plek afkomt:)

het woord inrijden zegt het al, gewoon rustig aan doen;)
 
ja maar de een zegt op een bepaald toerental zeg maar blijven rijden dus bijvoorbeeld halfgas en de ander zegt juist weer met het gas een beetje spelen vandaar dat ik het vroeg :p

En iemand ook antwoord op mn vraag van die inrij olie?
 
Back
Top