Dillemma, nieuwe voorvork of nieuwe schokdemper?

Status
Not open for further replies.

eurokit

Broem Broem Pff Pff
Ik heb een speedfight wrc206.

Nou zijn beide veringen aan vervanging toe. Achter is al verrot en heb hem momenteel op het strakst afgesteld om er nog even ermee te kunnen rijden.

Die aan de voorkant is ook niet meer alles wat het geweest was.

Voor de achterkant koop ik zoiezo een nieuwe schokdemper van een goede kwaliteit..

Alleen de voorvork zit ik nog eigenlijk mee. Eigenlijk is het niet zo heel geweldige voorvork. Ik kan wel een nieuwe schokdemper kopen voor van 78 euro. Maar als het beter is om er een andere voorvork erin te zetten dan wist ik het wel.

Mijn vraag is: Als ik een nieuwe betere kwaliteit schokdemper koop, zal me vering en weg ligging dan een wereld van verschil zijn? Of blijft die speedfight voorvork toch een onding ondanks een nieuwe schokdemper? Want zit te twijfelen of een nieuwe schokdemper te kopen of toch maar een andere voorvork erin te zetten.

Weet iemand of er een jetforce vork erin past? Aangezien het balhoofd hetzelfde is..

Ik ga liever voor een jetforce vork omdat ik die mooier en beter kwaliteit vind aangezien de hydrolisch is en van een viva-city alleen vet erin heeft zitten.
 
Advertisement - register to remove this

meestal zit het grootste probleem van die vorken in de schokbreker ,niet in de vork zelf , tenzij die echt gammel is , dus bussen met speling , krom oid..

ik gebruik van juist goedkope schokbrekers , met een goed effect , namelijk dat de schokbreker niet teveel inveert. deze kosten maar 30 a 35 euro , dus ook al zou je er bijv. een jaar mee doen kost het nog niet veel , maar meestal gaan ze wel wat langer mee ;)

echter net zo , alleen zijn er voor achter voor minder geld goeie schokbrekers te koop , voor 50 a 55 euro heb je zeer goeie schokbrekers al voor achter.

vergeet overigens niet dat de hele schokbreker het gewicht van de scooter en de rest wat erop zit moet dragen , elke beweging word door de schokbreker opgevangen , gebeurd dit niet goed zal dit een enorm effect hebben op het rijgedrag , en vooral ook omdat de arm meeveert en met sturen je ook nog weer een onderdeel onder een andere hoek zet.
 
Dus volgens jou 2 goede schokdempers erop en gaan?

Denk niet dat ik ver kom met standaard schokdemper. Moet nogal vaak van die irritante drempels over. En ik denk niet dat die standaard dingen het lang zullen volhouden voor 25 euro. En daarnaast kan ik er beter eentje nemen die gevult is met gas.

Waarom de voorvork weg? Kijk van die draaihoek dat begrijp ik. Dat word gewoon ietsie minder. Maar ik denk als ik een voorvork nemen met dubbele benen dat dit ook wel wat voordeel gaat geven voor de stabiliteit van het frame op hogere snelheden. Ik vind de standaard vork nogal nerveus en daarnaast niet echt stabiel kan noemen op hogere snelheden.
 
Dus volgens jou 2 goede schokdempers erop en gaan?

Denk niet dat ik ver kom met standaard schokdemper. Moet nogal vaak van die irritante drempels over. En ik denk niet dat die standaard dingen het lang zullen volhouden voor 25 euro. En daarnaast kan ik er beter eentje nemen die gevult is met gas.

Waarom de voorvork weg? Kijk van die draaihoek dat begrijp ik. Dat word gewoon ietsie minder. Maar ik denk als ik een voorvork nemen met dubbele benen dat dit ook wel wat voordeel gaat geven voor de stabiliteit van het frame op hogere snelheden. Ik vind de standaard vork nogal nerveus en daarnaast niet echt stabiel kan noemen op hogere snelheden.

als zo'n ding nieuw is stuurt het zeer goed , als ie dat bij jou niet meer doet ligt dat dus aan een onderdeel van de vork , ook de achterkant heeft invloed op wat er voor gebeurd , kortom , daar moet je het gewoon zoeken.

maar zoals ik al zei is mijn ervaring dat het meestal gewoon de schokbreker is.

drempels kun je voor afremmen , geen enkele schokbreker zal dit fijn vinden ;)

een dure schokbreker is helemaal niet nodig , maar dat moet je zelf weten natuurlijk.
 
Oke ik heb verder geen ervaring ermee, maar dan denk ik dat het beter en wat makkelijker is als er gewoon 2 nieuwe schokdempers eronder komen.
 
Het blok is nog redelijk nieuw, dus kan niet aan dat dempertje in het blok liggen..

De schokdempers stellen niks meer voor. Kan je zo met 1 hand naar beneden drukken. En demping heeft het niet meer zo.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top