Dikte standaard trekveren

zippie078

Well-Known Member
Hallo,

Weet iemand wat de dikte is van de standaard trekveren van je een originele piaggio 107mm koppeling.

Ik rijd met een dr50 en sito plus uitlaat. Het achterwiel begint pas met draaien bij half gas als hij op de standaard staat.
Ik had nog een setje omega goud 15% liggen die zitten er nu ook in maar deze zijn dus te sterk.
 
Advertisement - register to remove this

als de trekveren net nieuw zijn, zijn die altijd wat te sterk. Als he kan gewoon even een maandje gebruiken en komen ze losser.
 
Oke, bedoel je echt gebruik tijdens rijden of een maand na monteren?
Trekveren zitten wel al een paar weken gemonteerd
 
Omega Goud 15% zijn perfect voor koppeling. Ik reedt eerst met Zilver, maar trok pas weg bij halfgas. Maar standaard trekveren met een originele koppeling zijn goed genoeg. Die trekveren gaan zeker 5000km of langer mee. Ik rij zelf met een vrij nieuwe koppeling en ben erachter gekomen dat de standaard trekveren toch het beste zijn. Alleen iets sterkere rijden lekkerder als je moet afremmen en door een bocht gaat. Dan houdt ie ze snelheid een beetje. Dus met Omega Goud oa.
 
20200526_195949.jpg

De segmenten zijn ietswat afgesleten en erg glad bovenop, zou het ook hieraan kunnen liggen dat de koppeling ietswat versleten is. De km stand is rond de 23.000km
 
Segmenten zien er nog goed uit. Mooi egaal vlak zullen ze nooit worden. Ze pakken meestal op 3 vaste punten en dit veroorzaakt dus dat ze niet mooi egaal slijten. Vandaar ook dunner bij de hoeken. Ik rij zelf ook met ongeveer hetzelfde profielslijtage patroon en heb nergens last van. Dus in mijn ogen kun je er nog aardig mee door.
 
Back
Top