Dikke setup

Robin_SR

Well-Known Member
Beste Mensen,

Ik heb dus besloten om niet voor de rooie top te gaan, maar voor de Athena Racing, omdat deze supersnel is voor een scherpe prijs.

Maar welke kit moet ik pakken die met een 10mm of 12 mm pen?

EnN wat raden jullie mij voor de rest van de setup aan?
Gelieve ff antwoord te geven op dit lijstje:

- welke uitlaat
- welke carbarateur
- welke koppeling
- welke vario
- welke trekveertjes ongeveer
- welke drukveer ongeveer

dit wordt dan minj voorlopige setup, al het andere zoals andere v-snaar komen dan later weer.

Alvast heel erg bedankt voor de moeite.
 
Advertisement - register to remove this

uitlaat: Yasuni C16
Carb: 19/21 mm DO
Kopp: Hebo verstelbaar
Vario: Malossi Multivar

en de afstelling zul je zelf moeten proberen maar zo heb je een aardige setup voor niet al teveel geld lijkt me zo
 
- uitlaat: Yasuni/Bidalot C16
- carbarateur: Dell'Orto 21mm
- koppeling: Hebo verstelbaar/Malossi Delta Clutch
- vario: Malossi Multivar (sport)
- trekveertjes ongeveer: MHR blauw middelste/zwaarste stand of zwart op de lichtste stand (is een beetje testen)
- drukveer ongeveer: Malossi Rood
 
ja hierboven worden prima setupjes genoemd :)

Maarehm denk je ook even aan je as?
Ik zou in jouw geval gewoon een doppler pen10 nemen, weet je ook direct welke versie van de cil. je moet pakken ;)
 
Bedankt jongens!
Ja aan de as had ik wel geadacht hoor, ik ga dan ook voor de dopler 10 pen.

Maar hoe weet ik nou dadelijk of de drukveer goed is of, of ik nou meot gaan voor de gele???

En als de trekveertjes niet goed zijn, dan merk ik dat tog door de accelarrie van 0-20??
 
Last edited:
De drukveer zorgt ervoor dat je geleidelijk naar je top gaat. Je zult dus een goede combinatie tussen drukveer en rollen moeten zien te vinden.
De trekveren zorgen voor het optrekken. Door de centrifugrale kracht rekken de veertjes uit (en zullen de segmenten uit klappen) Hierdoor krijgen de segmenten grip op het koppelingshuis (ook wel aangrijpen genoemt) en zal je achterwiel dus gaan draaien.
Als je nou hele slappe veertjes hebt, dan krijgen de segmenten al grip bij een heel laag toerental, en zal hij dus sloom optrekken. Als je (hele) strakke veerjtes hebt dan zal de motor eerst harder moeten gaan draaien (meer toeren maken) voordat de segmenten aangrijpen. Als ze te strak zijn zal de koppeling heel laat aangrijpen waardoor je ook minder trekkracht krijgt (cilinder heeft op dat toerental dan amper vermogen)

Hoop dat je er wat aan hebt :)
 
Ja, maar hoe weet je nou of je de goede hebt of niet, want jij zegt als je te langzaam op trekt, maar heo weet je nou wanneer je snel op trekt???Ik bedoel snel voor die cilinder die ik heb.

Dus stel:
Ik pak:
MHR blauw middelste/zwaarste stand trekveertjes en een rode malossi drukveer, dan kan ik tog eerst testen met welke vna die 2 trekveerjtes hij het lekkerst loopt??
en dan heb ik tog de goede??
En dan kan ik eventueel ook nog een andere drukveer kiezen??
En hoe het met de rollertjes werkt weet ik wel (ik koop gewoon zon polini test-setje)
 
Oke dus als ik voel dat hij niet voluit gaat of niet goed doortrekt...andere materialen als ik eht geod begrijp??
En welke sproeier zal er in moeten of zit der al een goeie bij de 21 mm Dell'Ortho??

BTW zon test-setje kan je bij ons gewoon bij M&H Parts kopen, vraag er maar is na bij je dealer.
 
Back
Top