digiteller

swinz

mypolo.nl
aangezien de teller van mn runner stuk is sinds ik mn dashboard achtergrond heb vervangen :p zat ik te denken om maar een soort van digiteller erop te zetten...

heb er nu voor ffies een fietsteller op zitten.. heb naast dna gereden en alsik 60 op tellertje rijd.. rijd hij 50.. dus klopt nie egt.. nou wil ik weten wat een goede teller is voor op de scoot, die niet liegt om zn snelheid..

en is er eventueel niet een digitaal tellertje (van bijvoorbeeld een ICE) in te bouwen (zodat tank eventueel ook kan werken) in mijn scoot? :)

hoor et wel.. laterz!
 
Advertisement - register to remove this

nou je ken zo een tellertje instellen. dus dan moet je de omtrek van je band in voeren en dan gaat ie pas kloppen.

als je het er zo opzet zal het niet goed werken. die fietsen tellers zijn gewoon goed hoor
 
Fietstellers hebben standaard een veel grotere omtrek van de band ingesteld als die van je scoot. Daardoor ga je veel harder als dat je eigenlijk gaat. In je gebruiksaanwijzing staat vast wel hoe je dit het best kan doen. Hier een voorbeeld van hoe ik het had gemaakt
foxteller.jpg
 
tja het probleem is dus.. dat ik dat ding gehad heb van mn broer.. en die heeft geen gebruiksaanwijzing meer.. zou iemand weten hoe het ongeveer zou moeten?! (dat instellen) want ik snap dat verhaal idd ookwel datje fietsband heel andere omwentelingen maakt.. :)
 
ik heb op me fiets zo'n telletje
bij mij zitten op de zijkant een paar knoppen deze moet ik even ingedrukt houden en dan verschijnt de omtrek van mijn band.
je moet de straal weten en die vermenigvuldigen met pi, dan heb je de omtrek.
maar elk merk fietsteller werkt anders.
maar k denk dat er bij de knoppen wel een functie staat(is wel handig)
suc6:D
 
die 2155 dat is de omtrek van je wiel

2155mm zal de std maat zijn van een gewone fietsenband

Bij mijn banden kom ik 153cm oftewel 1530mm uit (160-...)
Ik heb SR banden

Maar om het zelf te weten te komen, neem je gewoon een lintmeter,
die doe je rond je band en dan kijk je... ;)

grtz
 
Idd gewoon de omtrek van je band meten. Als je alleen een liniaal oid hebt kan je ook meten vanaf de grond tot het midden van je as, en dat vermenigvuldigen met pi (3,1415926)

Je magneetje kan t best zover mogelijk naar buiten zitten. Hoe dichter hij bij je as zit, hoe sneller hij langs de sensor komt, en hoe sneller je aan de max van het tellertje zit...
 
tnx voor jullie hulp allemaal.. ik had em net ff op 1500 gezet.. alleen nu geeftie naar mijn idee weer iets te weinig aan.. ik ga morge nog wel ff de straal opmeten en met pi vermenigvuldigen:)
hoop dat de teller nu wat exacter is.. ga wel weer ff naast dna rijden :)

iig bedankt allemaal :D
 
Originally posted by Cipher
Idd gewoon de omtrek van je band meten. Als je alleen een liniaal oid hebt kan je ook meten vanaf de grond tot het midden van je as, en dat vermenigvuldigen met pi (3,1415926)

Je magneetje kan t best zover mogelijk naar buiten zitten. Hoe dichter hij bij je as zit, hoe sneller hij langs de sensor komt, en hoe sneller je aan de max van het tellertje zit...


:| :| :| :|
fout!!!! Je moet op de manier die jij zegt niet vermenigvuldigen met pi maar 2*pi
en dit is minder nauwkeurig als dat je het op de volgende manier doet.
Neem een stift typex, of weet ik het. Neem een mooi stuk vloer waarop je kan tekenen. Dan ga je het volgende doen. Neem een punt van je voorwiel(!) en onthoud dat. Teken nu een streep precies in het midden op de weg. Maak een omwenteling en teken nu opniew de streep op de weg, van hetzelfde punt dus na een omwenteling. Dan meet je de afstand tussen de twee strepen. Doe dit drie keer en neem dan het gemiddelde, dan weet je cker dat je goed zit
 
Back
Top