Digitale ontsteking

DRD Rieju

DRD Rieju
Heb een beetje rondgekeken op het forum om informatie te vinden over de programmeerbare ontstekingen maar hierover blijkt weinig te vinden, in het engels staat er wel een topic open maar vind hier niet alle informatie die ik nodig heb...

De bedoeling is namelijk om zelf een ontsteking te maken het liefst ook programmeerbaar, een vriend van mij doet een opleiding electronica en hij zei dat het wel te doen was alleen is hij gegevens nodig om alles te programmeren natuurlijk.

Dus wie kan mij een globale uitleg geven over het toeren verloop van een binnenrotor ontsteking en over de vervroeging bij een programmeerbare ontsteking? Ik zal vast meer vragen hierover hebben maar die komen nog wel naar mate ik informatie krijg :)
 
Advertisement - register to remove this

De ontsteking verlaat juist, bij hogere toeren.

Kijk voor een curve gewoon op HPI.be

Verder weer ik niet wat je bedoeld met:
"Dus wie kan mij een globale uitleg geven over het toeren verloop van een binnenrotor ontsteking"
 
okey bedankt voor je reactie ik snap wel dat de ontsteking naar mate het toerenverloop stijgt gaat verlaten want dat is de hele opzet achter het programeren van je ontsteking.

het toerenverloop daarmee bedoelde ik dus de curve, ik zie op de site van HPI dat er ontstekingen zijn met 1of 2curve's en 2curve's met een powerjet en een versie van 6 curve's de ontsteking met 6curve's is de digitale zoals ik het begrijp.

bij de digitale ontsteking kun je dus zelf 6verschillende curve's instellen zoals ik het begrijp is het dan zo dat je zelf door een schakelaar tussen deze 6curve's kunt kiezen? of regeld de ontsteking zelf de meest gunstige curve?

zoals je ziet tast ik nog een beetje in het duister maar wil wel graag zoveel mogelijk weten over dit onderwerp, bedankt in ieder geval voor je reactie/reacties :)
 
Back
Top