digitaal dashboard op speedfight 2

kzsp2

Member
hallo allemaal ik ben van plan mijn speedfight 2 2005 Ac helemaal op te knappen nu is de teller kapot en vond ik die zoizo niet zo mooi nu zag ik laats de dutch riders aerox built waarin hij een digitaal dashboard gekocht heeft van aliexpress maar ik vind het een mooi schermpje en wil hem graag op mijn speedfight 2 iemand hier ervsring mee de naam van het schermpje is YG150-23 en het schijnt gewoon een goed after-market scherm te zijn maar niemand heeft het over hem op een speedfight 2 installeren

Advertisement - register to remove this

Het dashboard wat je hebt uitgekozen is wel meer gedacht voor een schakel brommer/motor.
Dus het display voor de momentele versnelling gaat niet werken, jouw scooter is immers een automaat.

De kleur en funktie van de draden staan onderaan bij de specs dus met een beetje elektrisch inzicht moet het wel lukken deze aan te sluiten.
De elektronische snelheidssensor zit erbij dus je mechanische kabel en meenemer bij het voorwiel gaat vervallen.
Verder neem ik aan dat je de omtrek van je voorwiel kun instellen evenals de weerstand van je tanksensor bij vol en leeg.

Ook staat het maximale toerental op 1200 rpm wat volgens mij een tikfout is en zal 12000 rpm zijn

Last edited:
ik heb inmiddels besloten op wel mijn stuurkap te houden en een ronde teller er in te maken op gps deze teller heeft een min kabel een backlicht kabel en een stroom kabel waar bij staat 9-32vdc ik heb geen idee of ik dit gewoon op het contact slot kan aansluiten en wat ik met het backlight draatje moet doen en hoeveel volt dat is ik stuur het linkje van het product het is de 0-80 km teller

Min is massa , 9-32 v is geschakelde plus van contactslot , back light , kun je op geschakeld plus doen , of op je verlichting ( achterlicht , als je hebt dagrij verlichting ) mits deze op gelijk stroom staan . Brand je verlichting alleen als de motor loopt , is dit meestal wissel stroom , en zou ik voor de geschakelde plus kiezen , anders moet je de verlichting ook ombouwen naar dc .

Speedfight 2 werkt met wisselspanning voor de verlichting.
Dus het beste is om de background verlichting ook op het contactslot aan te sluiten.
dus:

• Rode en gele draad van de meter samenknopen en verlengen en aansluiten op de zwarte draad van je contactslot.
  • Zwarte draad van de meter verlengen en aansluiten op de groene bedrading van je scooter, deze zit oa ook bij je contactslot.

Speedfight 2 werkt met wisselspanning voor de verlichting.
Dus het beste is om de background verlichting ook op het contactslot aan te sluiten.
dus:

• Rode en gele draad van de meter samenknopen en verlengen en aansluiten op de zwarte draad van je contactslot.
  • Zwarte draad van de meter verlengen en aansluiten op de groene bedrading van je scooter, deze zit oa ook bij je contactslot.
Top harstikke bedankt

Back