Diesel in Neos

Status
Not open for further replies.

sandersjj

Well-Known Member
Beste allemaal,

Vorige week heb ik per ongeluk diesel getankt in mijn Yamaha NEOS. Sindsdien heb ik er niet mee gereden. Ik heb begrepen dat je de diesel eruit kunt laten lopen door ergens een kabel ofzo los te trekken.
Kan iemand me vertellen waar die kabel zit die ik los moet trekken?
Het gaat om ongeveer een liter diesel.

Alvast bedankt.
 
Advertisement - register to remove this

de slangen op de carburateur..
dit zijn 2 slangen:
- benzine slang
- vaccuum slang

benzine slang is de dikste van de 2.
vaccuum slang moet je druk op zetten, door te blazen bijv. dan komt het uit de benzine slang naar buiten
 
tank eruit en om gieten als je niet veel diesel hebt getankt vb 1l dan kan je er veel benzine bij doen en je tank leeg rijden
 
de slangen op de carburateur..
dit zijn 2 slangen:
- benzine slang
- vaccuum slang

benzine slang is de dikste van de 2.
vaccuum slang moet je druk op zetten, door te blazen bijv. dan komt het uit de benzine slang naar buiten


hehe waar zit de carburatuer? Hoe ziet die eruit
 
die diesel moet er echt wel uit hoor, die vieze ruwe rotzooi.

Ja echt wel. Ik kreeg er bijna ruzie om bij het tankstation omdat ik hem eerst ook wilde bij tanken met benzine.

Maare waar ziet die carborateur en hoe ziet hij eruit bij mijn NEOS
 
Zoek je tank, pak een emmer, draai het kraantje eraf, en hoppa.
Kraantje zit waarschijnlijk op met 2 boutjes vast of een slangenklem.

Anders moet je gaan vacuum zuigen, etc.
En het duurt ook onwijs lang als alles door zo slangetje moet komen.
 
Ja echt wel. Ik kreeg er bijna ruzie om bij het tankstation omdat ik hem eerst ook wilde bij tanken met benzine.

Maare waar ziet die carborateur en hoe ziet hij eruit bij mijn NEOS

Als je op google Carburateur intikt en daarbij Neo's krijg je genoeg plaatjes te zien! :)
 
Heb je niet toevallig een bekende die je even kan helpen met dit? Het is kinderlijk eenvoudig als je snapt wat wat is :)
 
015003067_hi.jpg

Zo ziet je carburateur er ongeveer uit.

Treeplank eraf halen (waar je je voeten op zet dus) en dan zie je hem wel zitten.
 
Voordat je je treeplank los hebt heb je in de meeste gevallen de hele scooter al uit elkaar liggen. Denk dat je verward bent met de onderkuip.
 
Nee ik pak hem meestal vanuit de treeplank omdat dat er makkelijker bij komen is.
Ik weet dat het ook via de buikplaat kan, en nu ik er over nadenk misscien ook handiger met het aftappen van de diesel, maar dan weet hij in ieder geval waar dat ding zit :p

En inderdaad, voor de treeplank moet je het plaatje bij de achterlicht, zijkappen enzovoorts demonteren, maar toch, wilde gewoon beantworden waar die carb zit.
 
of je draait gewoon de buddy los paar vijsjes, 4bouten en daarna je tankdop eraf draaien zodat je hem er uit kan tillen. kan je zo aan je carb.
 
mja of dat kapje wat onder je zadel zit, dan kun je er ook makkelijk bij.

Maar wat je het beste kan doen is benzineslangetje van je carb af trekken.
en in een fles oid doen.
Vacumslangetje eraf, eraan zuigen en griptang oid erop zodat die vacuum blijft. zo blijft het gewoon door stromen.

enne hoe krijg je dat btw voor elkaar? ;p meestal zit er zoon metalen klep voor met DIESEL erop toch?
 
Nee ik pak hem meestal vanuit de treeplank omdat dat er makkelijker bij komen is.
Ik weet dat het ook via de buikplaat kan, en nu ik er over nadenk misscien ook handiger met het aftappen van de diesel, maar dan weet hij in ieder geval waar dat ding zit :p

En inderdaad, voor de treeplank moet je het plaatje bij de achterlicht, zijkappen enzovoorts demonteren, maar toch, wilde gewoon beantworden waar die carb zit.

man, als je gewoon de onderkuip los draait, dat zijn 4 schroefjes.
luchtfilter even eraf en dan kan je zo bij je carburateur komen.

je hoeft alleen de vlotterbak eronder uit te schroeven, die hele carb hoeft er niet af.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top