Diefstalproof maken Zip power 1 ledjes

aka

New Member
Hey,

Ik heb dus onlangs power 1 ledjes laten monteren. Alleen het probleem is nu dat ik die normale schroefjes niet vertrouw. Die zijn namelijk erg makkelijk te demonteren.

Mijn vraag is dus hoe ik deze ledjes het beste diefstalproof kan maken. Ik had al eens eerder een tip gekregen om torx schroeven te halen maar ik kan deze helaas niet vinden.
 
Advertisement - register to remove this

Hey,

Ik heb dus onlangs power 1 ledjes laten monteren. Alleen het probleem is nu dat ik die normale schroefjes niet vertrouw. Die zijn namelijk erg makkelijk te demonteren.

Mijn vraag is dus hoe ik deze ledjes het beste diefstalproof kan maken. Ik had al eens eerder een tip gekregen om torx schroeven te halen maar ik kan deze helaas niet vinden.

Torx schroeven bij de Gamma halen, stukkie afslijpen en klaar.

Je kan niet zomaar je ledjes 'vastmaken'.
 
Gewone torx kun je met een gewoon schroevendraaiertje met een beetje geluk wel loskrijgen. Torx met een palletje is bijna niet te doen met gewoon greedschap en dus nog veiliger. Gewoon online te bestellen.
Ik neem aan dat die led met schroefjes met metrische schroefdraad vastzit?
52018
 
On topic:

@Pinootje
Allemaal leuk en aardig.
Maar een ieder die kwaad wil kan onderstaand setje aanschaffen en schroeft daarna de verlichting binnen NO TIME van de scooter af...



@aka het enige dat effectief is, is het volgende:
Lijm op de schroeven doen of de schroeven dusdanig beschadigen zodat deze niet meer gebruikt kunnen worden.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Off topic:

Ben je echt zo bang dat je verlichting gestolen gaat worden ?
Persoonlijk ben ik banger dat mijn hele scooter ontvreemd wordt...
 
@gcs100 Klopt, maar goed als je niets doet is het nóg makkelijker en iedereen heeft wel een gewone schroevedraaier maar niet die speciale torx. Maar je hebt gelijk, het is niet de perfecte oplossing en werkt, zoals ook veel sloten, alleen vertragend.
 
Last edited:
Lijm op de schroeven doen of de schroeven dusdanig beschadigen zodat deze niet meer gebruikt kunnen worden
Dan kun je trouwens denk ik nog beter ééntoerschroevnen gebruiken. Hoef jezelf niet te "rommelen" en die krijg je écht (zonder te moeten boren/slopen) niet meer los. (Kan dan natuurlijk ook wel weer een nadeel zijn...
52026
 
Aka was gisteren om 19:00 uur het laatst op dit forum, dit kun je zien door op Nickname te gaan staan met je muis.
MAW hij heeft bijdrage nr2 nog kunnen lezen en de resterende 10 bijdrages dus nog niet.
 
Back
Top