Diameter evo vario

Polinicrazy

Well-Known Member
Hallo,
Ik heb dus een polini vario liggen in mijn mira dd. Maar ik weet nu niet als het een evo is, zou iemand mij de diameter kunnen geven van een standaart polini vario en een evolution, ik heb namelijk de evo overange en de oversized belt dus moet echt wete of het een evo vario is. Mijn diameter is: 95mm
Thanks

Advertisement - register to remove this

Maar het is toch logisch wanneer je vol gas rijdt dat van achter je belt helemaal klein is in je poulies en vanvoor groter in de vario, dus kan het dan niet kwaad als de vario kleiner is?
Mvg,

nee, alleen de poelies zijn in principe groter , de vario hoeft niet groter omdat de v-snaar achter niks dieper komt te liggen dan met std poelies en dus ook niet hoger komt te liggen in je vario.

je kunt btw met de evo vario en mhr vario's ook prima met std snaar rijden.

je verbreedt met een evo of malossi poelieset (speeddrive of overrange) het af te stellen gebied eigenlijk alleen met je poelies. dat de vario van binnen etc. beter is is ook wel mooi meegenomen ;)

Ik zit een btje met hetzelfde probleem.
De vorige eigenaar zei namelijk dat het een EVO-vario was, maar ik twijfel een beetje.

Rollenmaat is 13 x 16.
Staat een nummer op; 95/45/7

Zou iemand mij kunnen vertellen wat voor type het dan is? :)

je kunt het zien aan de buitenkant/zijkant, als die helemaal glad is, is het een normale speed control. zitten er om de 2cm ofso streepjes op dan is het een evo

rollen maat zegt ook niet zoveel, in de nieuwe evo vario moeten grote rollen...

Bart@Sp said:
das een evo vario melf, de speedcontrol wordt alleen geleverd met een 25 graden graden plaat en is zonder ribbels......

Nope, speedcontrol ZIET er tegenwoordig exact hetzelfde uit, zitten alleen geen bussen en platen voor dikke as bij.

Dus links is een evo vario en rechts is een speedcontrol?

Ze zien er idd exact het zelfde uit, ook dezelfde nummers.
Alleen het glijbusje van de linker (evo?) vario heeft grotere binnendiameter en is wat langer. En in het dekseltje van de linker vario zitten geen tandjes.

//EDIT: Met andere woorden; De linker (evo) past perfect op de "bijbehorende" evo krukas?

[ir]http://forum.scooterforum.net/forum/attachment.php?attachmentid=19307&d=1150982180[/ir]

[ir]http://forum.scooterforum.net/forum/attachment.php?attachmentid=19308&d=1150982180[/ir]

Last edited:
Back