Diameter carburateur

Roswell2065

New Member
Hallo, ik ben sinds enkele maanden in het bezit van een chinese scooter gy6 50cc 4takt.
de scooter deed het geweldig maar met het koude weer rijdt hij beroerd tot hij goed op temepatuur is.
Een zoektocht op internet leerde dat dit zo ongeveer standaard is en dat je evt een grotere sproeier in de koude maanden kan monteren.
Jaren geleden hadden Honda bromfietsen (4 takt) standaard een 12mm carburateur en hadden geen last van slecht lopen bij koude. Nu hebben de carburateurs rond de 18,5mm, kan dat deel van het probleem zijn??? zo ja, is het dan handig dit zeg maar te verkleinen naar 15 mm om zo een tussenweg te vinden??
alvast bedankt voor deze doordenker.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Inderdaad, kan zijn dat je elektrische choke defect is en in de voorste stand blijft staan waardoor het kanaaltje voor extra brandstof, bij koude motor, afgesloten blijft.

Verder heb ik ergens gelezen dat de, veelvuldig toegepaste, CV-carburateurs minder goed werken bij koud weer, dit omdat het membraan stijver zou zijn bij koude en hierdoor het vacuum boven het membraan minder effect heeft.
Zelf heb ik hier geen ervaring mee maar als het niet aan je elektrische choke ligt zou je kunnen overwegen om je gasnaald wat hoger te zetten (dus het klipje van de naald omlaag), hierdoor krijgt de motor wat meer brandstof.
 
Back
Top