Derbi

siebe_we

New Member
Goeieavond,

Had eens een vraagje in verband met welke cilinder ik zou kunnen hallen.
Wil graag goeie pk’s behalen maar ook beetje betrouwbare cilinder.
Heb al paar dingen gezien dat je niet boven de 88+ moet gaan omdat deze veel te veel slijten is dit zoo ?(als er hogere zijn die dit niet overdreven hebben hoor ik het graag:blush: )
Als dit zoo is hoor ik het graag .
Welke cilinder zou ik dan hallen voor de meeste pk’s ?(mag slijtage zijn maar je kunt ook overdrijven bij sommige:grimacing: )
Is een euro 3 blokje
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Ik zou me drukker maken over de slijtage van ketting en tandwielen. Een cilinder (of voornamelijk zuiger) slijt snel bij een hoogtoerige cilinder die voor circuit gebruik bedoeld is. Een normale 80cc cilinder met een ovale uitlaatpoort en 2 zuigerveren slijt niet bijzonder snel. Juiste afstelling, goede smering met goede olie, koeling en normaal ermee omgaan zorgt ervoor dat zo een ding lang mee gaat.
Welke cilinder heb je op het oog?
 
Ik zou me drukker maken over de slijtage van ketting en tandwielen. Een cilinder (of voornamelijk zuiger) slijt snel bij een hoogtoerige cilinder die voor circuit gebruik bedoeld is. Een normale 80cc cilinder met een ovale uitlaatpoort en 2 zuigerveren slijt niet bijzonder snel. Juiste afstelling, goede smering met goede olie, koeling en normaal ermee omgaan zorgt ervoor dat zo een ding lang mee gaat.
Welke cilinder heb je op het oog?
Zou graag hoog mogelijk namelijk projectje of snelle 88 ofz heb hier totaal geen idee van wat ik moet pakken 86most-88stage6-86tpr-90 2fast-100 2fast-bidalot 96-110 parmakit heb geen idee waar ik de meeste pk’s kan uitkrijgen en welke ik dagelijks of in weekend kan gebruiken ? Onderhoud wordt zwz gedaan en goeie mengsmering etc ….
 
De meeste cilinders die je aangeeft is niet voor dagelijks gebruik. Deze geven wel het meeste vermogen af. Andere kant heb je ook de bijpassende onderdelen nodig. Ontsteking, inlaat, uitlaat, krukas.
Om een 100 cc te monteren heb je een krukas met een langere slag nodig. Hiervoor moet het carter worden aangepast.
Als je dit soort cilinders wilt gaan monteren moet je ervaring en kennis hebben van 2takt tuning. Heb je dit niet loopt de boel meteen vast. (Als je überhaupt de brommer aan het lopen krijgt)
 
De meeste cilinders die je aangeeft is niet voor dagelijks gebruik. Deze geven wel het meeste vermogen af. Andere kant heb je ook de bijpassende onderdelen nodig. Ontsteking, inlaat, uitlaat, krukas.
Om een 100 cc te monteren heb je een krukas met een langere slag nodig. Hiervoor moet het carter worden aangepast.
Als je dit soort cilinders wilt gaan monteren moet je ervaring en kennis hebben van 2takt tuning. Heb je dit niet loopt de boel meteen vast. (Als je überhaupt de brommer aan het lopen krijgt)
Ervaring is er zeker had eerst 77 stage 6 big racing maar wil iets sneller gaan denk dat de 86 most beste uit komt of 88 stage 6 ?
 
Back
Top