Derbi Vamos met problemen

zarok

Well-Known Member
hallo, ik heb sinds kort een vamos. Maar omdat de lichten het niet deden behalve als ik reed d8 k dat de accu kappot was. Dus nu nieuwe erin en geen verschil, waarom doen de lampen het alleen als ik rij? knipperlicht doet het helemaal niet meer.

alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

de verlichting gaat niet via de accu , zelfs zonder een accum moet deze het nog doen , de knipperlichten gaan wel via de accu.

mja , er kan een zekering kapot zijn , maar evengoed kan er ook wat anders aan de hand zijn zoals bedrading stuk , slechte of geen massa ,knipperlichtrelais kapot , lampen kapot oid..
 
de verlichting gaat niet via de accu , zelfs zonder een accum moet deze het nog doen , de knipperlichten gaan wel via de accu.

mja , er kan een zekering kapot zijn , maar evengoed kan er ook wat anders aan de hand zijn zoals bedrading stuk , slechte of geen massa ,knipperlichtrelais kapot , lampen kapot oid..

Dat was wat ik ook duidelijk probeerde te maken, het kwam er alleen een beetje belabberd uit...

@ TS: Om welke verlichting gaat het trouwens? alleen koplamp en achterlicht of alle verlichting?
 
Ik heb nu een aantal dingen gemaakt, zoals de elektrische starter, en de remlicht doet het nu wel als ik contact heb gemaakt, en de toeter ook :p
Voorlicht en achterlicht doet het idd alleen als ik rij.

Alleen me knipperlichten doen het niet, ook niet als de motor loop. Waar in me scooter kan ik dan het beste zoeken? De lampjes zelf doen het wel dat heb ik getest. En de zekering die dichtbij me accu zit is ook in orde, heb ik nog meer zekeringen?

Verder rijdt hij nu soms 60(hangt ervanaf af de gasslang meewerkt) maar van 0 tot 20 trekt hij echt goed, dan van30 tot 40 niet, en van 40 tot 50 weer wel:S iemand een idee om dit te verhelpen? En zijn er nog uitlaten in omloop die op deze oude vamos passen? Want hij heeft best een raar bevestingsding.

mvg Zarok
 
Last edited:
Hej ik heb hier en daar wat gelezen hoe het komt dat er dips ontstaan.

Volgens deze site heeft mijn Derbi Vamos een Motori Morini blok. Is dit van minarelli? Als dat zo is raden jullie mij dan aan om een Power1 vario erin te stoppen? En wat voor poelie met een rechte spiebaan moet ik daarbij nemen en wat zijn de kosten?

Er zit geen orginele uitlaat op maar volgens mij is alles voor de rest wel orgineel, hij rijdt nu 70 volgens de teller terwijl ik er zelf niks mee heb gedaan. Zou hij alleen door die andere uitlaat al zoveel sneller kunnen rijden of is die begrenzer van de varioring( weetniet precies wat heb is:eek: ) eruit?

Ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven!
 
Back
Top