Derbi Senda's....

Razma

Well-Known Member
Senda heeft al een lange voorgeschiedenis, dus ik probeer alles op een rijtje te zetten met bouwjaar etc...

Iemand die een handje kan helpen?

2004 (klopt dit? en welke versies missen?)
* Senda R Xtreme
XTR_R_~1300vr.jpg


* Senda SM Xtreme
XTRsmbigblauw.jpg


* Senda R DRD (Black Devil)
blackdevilbig2.gif


* Senda SM DRD (Black Edition)
smblackeditionbig.jpg
 
Advertisement - register to remove this

Nu de vraag: welk bouwjaar (en tot welk bouwjaar) zijn deze + tech info gezocht

Derbi Senda L ?
x-derbisenda.gif


Senda R ?
senda-r1.jpg


lijkt me supermotard versie van bovenstaande:
senda-racer-supermotard.jpg


PS: als iemand een beter plaatje heeft, let me know
 
Last edited:
ace_ said:
die groene crosser is idd senda R 1994 tot 1999

En die anderen ook allemaal, behalve de Senda L, die wordt nog steeds gemaakt volgens mij. (of iig zeker tot zeer kort geleden)
 
Razma said:
Nu de vraag: welk bouwjaar (en tot welk bouwjaar) zijn deze + tech info gezocht

Derbi Senda L ?
x-derbisenda.gif

zou ik niet weten...
Senda R ?
senda-r1.jpg

volgens mij vanaf ca.1995 tot ca.2000

lijkt me supermotard versie van bovenstaande:
senda-racer-supermotard.jpg

is de Senda SM "Racing"
PS: als iemand een beter plaatje heeft, let me know

dacht ik tenminste...
 
Enrico@Sprinter said:
Ik dacht dat de senda DRD dubbele schijf van voren had en marzocchi vork en zo??

is de black uitvoering is weer anders net zoals de koplamp ;)

is een special uitvoering ervan btw
 
Derbi senda R van een kameraad van me, deze is omgebouwd naar supermotard en van het jaar 1998 ik zie nergens op de foto's hierboven het achterlicht wat deze senda heeft:

deb6.JPG


Ps: Er zit een rare koe in het motorblok die er niet uit wil (sommige mensen zullen dit wel snappen):X
 
Last edited:
de eerste senda's waren in geel/paars , die werden nog geimporteerd door Tomos Nederland toen... kwam daar toen in de fabriek , stonden daar ff een paar rijen senda's , toen moesten ze wel even de vloer dwijlen natuurlijk , want toen waren er nog niet zoveel van die kwaliteit... (vergelijkbare types van andere merken)
 
Roedi.. said:
Derbi senda R van een kameraad van me, deze is omgebouwd naar supermotard en van het jaar 1998 ik zie nergens op de foto's hierboven het achterlicht wat deze senda heeft:


Ps: Er zit een rare koe in het motorblok die er niet uit wil (sommige mensen zullen dit wel snappen):X

volgens mij is dat lampje er zelf op gezet.. (bijv. van een Honda xr worden ze nog wel eens gebruikt..)
maar alle senda's die stnd. uit de fabriek komen rollen bezitten over een spatbord wat deze ook niet heeft..en daar zit meestal ook de achterlamp aan vast... :rolleyes:
 
CiRox said:
volgens mij is dat lampje er zelf op gezet.. (bijv. van een Honda xr worden ze nog wel eens gebruikt..)
maar alle senda's die stnd. uit de fabriek komen rollen bezitten over een spatbord wat deze ook niet heeft..en daar zit meestal ook de achterlamp aan vast... :rolleyes:


volgens mij is het gewoon een Acerbis achterlamp...
 
Er is nog een Senda R ook dacht ik, eens kijken dat ik een foto kan vinden

edit:

voor Senda R Extreme komt Senda R1 (eerste R versie)
 
Last edited:
Je hebt tegenwoordig ook nog gewoon de Derbi Racer in SM en R uitvoering, is gewoon het oude model, met nieuwe paints ( zal even foto's opzoeken ) en kan nu gewoon nog nieuw bestelt worden ;)
 
Back
Top