Derbi senda start niet

Angelo1310

Agm vx50 Derbi Senda Yamaha Aerox
Hallo ik heb een derbi senda
Deze heb ik gereviseerd
Hij vonkt en krijgt ook benzine maar wil simpelweg niet aanspringen
Bobine vervangen
Bougiedop en bougie vervangen en nog niks zelfs niet als ik remmenreiniger in de carb of cilinder spuit wie kan mij helpen?
Groet Angelo
 
Advertisement - register to remove this

Doe een compressiemeting en check of je cilinder genoeg bar compressie heeft.
Aangezien hij een goede vonk heeft en benzine krijgt zou compressie het probleem moeten zijn.
 
Met aanspringen bedoel je dat hij wel rond gooit maar niet aan slaat he?

Mits je geen compressiemeting kan doen :

Heb je een massakabel tussen het blok/frame/minpool accu?(mits je je bougie niet op het blok controleerd t.a.v. massa)

Heb je de zuigerveren wel op de juiste manier gemonteerd? Keerringen goed zitten? Pakkingen goed? Membraam goed? Cilinderkop op juiste aantrekmoment gezet?
 
ten eerste bedankt voor je reactie !
Nee ik heb geen massakabel getrokken en nee ik heb geen accu want hij is puur voor de cross
Compressie heeft die zat volgens mij maar heb daar geen gereedschap voor ..
zuigerveren staan goed en keerringen gelijk met de rand, pakkingen zijn nieuw.. als ik op het membraan blaas maakt die wel geluid blok gaat idd wel rond maar slaat niet aan
 
Er hoort wel een massa kabel tussen je frame en je blok te zitten. Zonder accu worden de piekspanningen vanuit je ontsteking niet opgevangen. Dit is niet echt bevorderlijk voor je elektrische systeem.
 
Als je 1000% zeker bent dat hij vonkt en op het juiste moment., en je spuit remreiniger erin dan zou hij toch iets moeten doen. Dan zou ik toch de andere adviezen goed nalopen. Je kunt helaas niet veel andere kleine dingen doen dan wat je gedaan hebt.

Het is kut maar als je reviseert dan vervang je een hoop onderdelen van een motorblok. Dan zal er iets niet goed gegaan zijn met het in elkaar zetten. Gewoon delen weer los halen en controleren of je iets kan ontdekken is soms de enige manier.

Misschien dat iemand anders nog een idee heeft maar dit zou ik doen.
 
Vrees dat je gelijk hebt .. ik ga nog even wat knoeien met verschillende carburateurs maar ben bang dat er misschien toch iets mis is gegaan met opbouw
 
Back
Top