extreem senda.. said:Hoi,
Ik heb een derbi senda sm uit 2003, met de volgende setup,
Polini evo1
21mm delorto.
Metrakit pro race(onderlangs)
Vertanding 15/52
Ik rij nou tijdelijk orgeneel omdat ik wat moet spaaren en dit wat veiliger is voor de winter.
IK heb de evo er al een x onder gehad met een 19mm en een yasuni uitlaatje liep redelijk 115 ongeveer maar wil meer.
Over een tijdje komt mijn (bovenstaande) setup er onder en ik ben bang dat mijn krukas en voooral lagers dit niet houden.
Hoe denken jullie hierover? c4 lagers (verplicht) en zou het standaard krukas dit houden? ze zeggen dat het heelveel kan hebben.. maar hoe denken jullie hier over?
Heeft er verder nog iemand tips voor deze setup.. ik wil er ongeveer 14 pk mee gaan halen gaat dat lukken?
ALvast bedankt voor jullie reaties.. en als je nog tips hebt of iets laat het maar weten...!!
Prettige jaarwisseling
crazybond700 said:Derbi heeft opzich goeie krukas. Maar ik enk dat je beter andere erin kan stoppen. Kweet niet hoeveel km je blok al heeft gedraait maar dat weet je zelf natuurlijk wel. Normaal kan het bv een mhr80 wel hebben maar dat is niet zon toeren draaier. Ik zou voor een andere as gaan.
melf #50 said:heb laats nog een as vervangen van Derbi , deze ging ook vrijwel direct stuk op Airsal 70 , dus gewoon vervangen .
je kunt het beste er een polini as oid in zetten , degelijke kwaliteit maar een as zoals Doppler zal het ook wel houden. je kunt het beste c3 lagers gebruiken , c-4 is veel te ruim..
ik vind btw 15-52 wel erg zwaar , beter eerst eens achter std en voor 13/14 , niet direct te zwaar.
verder gewoon met std luchtfilterbak , prop eruit.
extreem senda.. said:Hej,
Dan ga ik voor een ander krukas.. en informeer even bij twins voor lagers,...
Versnellingsbak olie is deze moeilijk te vervangen en wat heb ik allemaal nodig krukas/lagers/nieuweolie/ pakking????
Zal het mee of tegen gaan zitten en heeft misschien iemand een site waar in staat hoe of wa...>
Beste wense kerels!
Groetjess
\StefanB said:Melf, wat je zegt over de standaard krukas ben ik het niet helemaal mee eens, airsal 70 is een vrij tamme cil voor derbi net als de mhr80, ken zat mensen die er met gemak duizenden km's mee gereden hebben @ standaard krukas..
maar zodra met wat leukere cilinders aan de gang gaat is het zowiezo wel aan te raden om de kruk te vervangen, niet alleen omdat het steviger/beter gelagerd is, maar de origenele krukassen slecht gebalanceerd zijn... (zelfs blok ophanging kan er door losscheuren..) met een goede krukas (mk pro race bij vb) heb je hier weinig/geen last meer van.
en tja als je al niet weet hoe je de olie vervangen moet, begin der dan maar niet zelf aan