Derbi krukas problemen

Beste mensen ik heb een derbi gekocht en heb een aantal problemen gehad met deze brommer ik zal beginnen met het probleem waar ik nu mee zit.
Ik reed 2 dagen met een standaard 50cc cilinder en ik zet mijn brommer uit en wil hem een uur later weer starten en ik kick 2 keer en kickstart stond vast.
Drijfstang krom.

Ik reviseer het blok rij 28km totaal en toen ik thuis kwam liet ik mijn brommer nog even stationair draaien om een filmpje te maken.
Ik ga eten wil hem weer starten 2 keer kicken en drijstang krom.
Terwel dat een doppler endurance racing krukas was dus die hoort niet zo snel kapot te gaan. Ik heb het probleem al een keer eerder gepost op het forum maar niemand is nog met een goeie theorie gekomen over hoe dit kan.
Montage is het zoiezo niet geweest. Ik heb wel iets anders geks uitgevonden.

Het gaat om een derbi drd uit 2005 daar zit origineel een ebe050 blok onder. Nou kwam ik er net achter dat er een derbi ebs050 blok onder zit wat gek is want die is voor een derbi gpr. Nou zou dus daar ook een andere krukas in moeten maar hier komt het apparte. Kijk even naar de fotos die ik heb toegevoegd de standaard krukas en de krukas die ik erin heb gedaan zien er beide t zelfde uit maar de krukas die hoort bij een gpr blok is anders. Nu zou je zeggen ja maar ze zijn toch allebij krom gegaan? Klopt maar toen ik de eerste x het blok splitten zag ik duidelijk dat dat blok nooit gesplit is geweest alles zat daar veelte vast gerot voor.
 

Attachments

  • ebe050.jpeg
    ebe050.jpeg
    161.8 KB · Views: 4
  • ebs050.jpeg
    ebs050.jpeg
    143.7 KB · Views: 4
  • std.jpeg
    std.jpeg
    40.9 KB · Views: 4
Advertisement - register to remove this

Back
Top