Derbi Hunter start niet, vonkt wel

Beste forumleden,

Ik heb een derbi hunter 50cc (1996) brom gekocht welke al een beste tijd stil staat (jaar of 2). Nu heb ik vanalles geprobeerd om hem aan te krijgen (carb checken, met remmenreiniger proberen te starten) maar hij wil maar niet lopen. Soms een enkele ontsteking of twee maar thats it! Ook de vonk heb ik gecheckt hij vonkte prima. Misschien iemand die weet wat dit anders zou kunnen zijn? Ik zit mezelf nu een lam been te trappen voor een ontskeking of 2 dus daarom vraag ik om jullie hulp haha.
 
Advertisement - register to remove this

Bedankt voor je reactie! Heb zelf niet zo een compressiemeter liggen. Zou ik daarvoor langs de plaatselijke autogarage kunnen gaan, passen de compressiemeters voor de auto dus ook op de scooter?
Post automatically merged:

misschien de compressie testen?
 
Bedankt voor je reactie! Heb zelf niet zo een compressiemeter liggen. Zou ik daarvoor langs de plaatselijke autogarage kunnen gaan, passen de compressiemeters voor de auto dus ook op de scooter?
Post automatically merged:
Meestal zitten op die compressiemeters een schroefsetje waar je de goede maat op kan zetten dus denk het wel, je kan ook je vinger op het bougie gat houden dan merk je het een beetje. Ook kan je gewoon even de cilinder eraf halen en kijken hoe het daarmee zit.
 
Meestal zitten op die compressiemeters een schroefsetje waar je de goede maat op kan zetten dus denk het wel, je kan ook je vinger op het bougie gat houden dan merk je het een beetje. Ook kan je gewoon even de cilinder eraf halen en kijken hoe het daarmee zit.
Heb de cilinder er af gehaald. Zaten krassen in de cilinderwand en ook diepe krassen op de zuiger zelf. Bigend lager ook nog gecontroleerd maar er zat geen speling op. Ga er dus vanuit dat dat het is dus even een nieuw setje besteld. Ik laat het weten of dit het verhelpt!
 
Back
Top