Derbi houdt in voor powerband en meer

Noodleman

New Member
Hallo allen,

Ik zit met een paar problemen met mn derbi GPR50. Hier is het volgende aan veranderd voordat k m kocht:
-MHR50 Team
-19mm carb (imitatie)
-technigas uitlaat -> die lekt wel klein beetje bij koppelpunt met cilinder, allemaal olie op de buis en mn blok. Ook soms heel klein beetje olie aan t demper uiteinde volgensmij
-sproeier 90 (toen k m kocht) -> is nu 88
Laten doen bij de zaak
- olie pompje erafgehaald, nu zelf mixen 1:50
- nieuwe bobine
- nieuwe bougiedop & kabel

Toen t warmer werd ging die stotteren, heb toen kleinere sproeier gedaan en werd toen wel klein beetje beter maar probleem bleef. Bobine vervangen en hij bleef ook maar bougies vetslaan, dat waren overigens allemaal ngk br8/9ES bougies, er zat een 10 in toen k m kocht mr had verkeerd gelezen. Nu t weer kouder is heb ik er een BR10ES weer in gedaan en die is voorlopig nog niet vet geslagen. Was ook weekje of 2 geleden stationair schroef verloren, maar hij bleef nog wel stationair draaien zonder dat ding(zelfde toeren als altijd)?

Het probleem wat ik nu overhoud is dat hij sochtends goed start, dan komt die uit schuur (die s verwarmd, dus 20C ofzo). Maar zodra k m probeer te starten als die buiten heeft gestaan voor paar uur, dan start die stuk moeilijker.
Ook komt hij in de hogere versnellingen, 4+, moeilijk in de powerband, ik moet dan voorover bukken en 5-10 sec geven en dan gaat die er vandoor.
Daarnaast blijft die stationair soms hangen op 3k en dan dropt die weer (gaskabel vast misschien?), en soms dan dropt die wel in een keer maar dan zakt die helemaal in naar 1200 en dan weer omhoog naar 1900.
Ook heb ik t idee dat die bij weinig gas een beetje sputtert, maar dat is alleen te horen en niet te voelen.

Ik denk misschien t volgende?:
-ontsteking
-luchtfilter/valse lucht
-benzinefilter

Hebben jullie enig idee hoe k deze 3 dingen kan oplossen? Dit is allemaal na de zomer gekomen en daarvoor deed die t perfect eigenlijk.
Bij voorbaat dank,
Noodleman
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

zo wie zo is de bougie te koud met dit weer
Carb is waardeloos .
Oke dus lagere hittegraad bougie weer doen dan en wat raad je aan? Want t is zo dat iedere keer als t weer warmer wordt 17+ dan gaat die vetslaan, en ook echt meteen, zodra t daar onder blijft dan blijft die goed. En die carb vervangen met een dellorto 17,5?
 
Verandering van het weer houd vaak in : andere Bougie / hittegraad , en verandering van Hoofdsproeier.
Wat ook belangrijk is , is de meng olie : Olie van de Action is rotzooi .
 
Verandering van het weer houd vaak in : andere Bougie / hittegraad , en verandering van Hoofdsproeier.
Wat ook belangrijk is , is de meng olie : Olie van de Action is rotzooi .
Ja ik gebruik castrol power rs 2T en tank gewoon 98, dus dat zit wel goed. Sproeier heb k idd al verlaagd maar zou dus nu misschien weer terug moeten, aangezien t weer nu ongeveer gelijk is met toen die t nog goed deed? Ik ga maar eerst eens een BR8ES proberen dan.
 
Klinkt als een te kleine sproeier, start hij makkelijker met de choke open? Een 8 of 9 hittegraad bougie klinkt voor jouw setup beter als een 10. Je kan op valse lucht checken door met iets ontbrandbaars te spuiten bij de weg die je benzine aflegt. Ontsteking zou het probleem kunnen zijn maar denk ik niet. Benzinefilter lijkt me ook niet maar die kun je ff checken.
 
Back
Top