Derbi GPR tuning

Cyberium

Well-Known Member
Ik wil mijn derbi GPR opvoeren want hij is nu nog standaard.
Klopt het idd dat een powerbox mijn trekkracht verhoogd? Heeft dat zin op een schakelbrommer? En zo ja kan ik dan beter gaan voor de Doppler of de Malossi?

Is dit een goeie uitlaat? (leovince V6)
leogpr.jpg


Iemand ervaring met deze uitlaat? (fasmem duo)
fasmem.jpg
 
Advertisement - register to remove this

powerbox heb je niks aan

bovenste uitlaat ken ik niet...

de single fasmem uitlaat doet het wel erg goed. de std uitlaat is ook niet slecht btw.(zeker niet icm andere demper)

je kan beter een andere cilindertje kopen(en eventueel andere carb)
 
de leovince schijnt tegen te vallen , ik heb zelf 1 gemonteerd op een rieju en dat liep minder dan de std uitlaat ......

fasmem zijn niet echt geweldig te noemen , prestaties hoef je niet te verwachten.

beter ga je voor uitlaten zoals Polini, Gianelli, Jolly moto, yasuni, Bidaolt.......... kost nu wat meer , maar heb je later meer plezier aan. powerbox is gewoon een groot discussiepunt, de 1 zegt dat het werkt , de ander weer niet , meningen daarover verschillen nogal , maar het kan igg geen kwaad , als je zo'n ding erop zet moet je de lengte van het slangetje berekenen , ik hou me daar nooit mee bezig maar mischien iemand die weet hoe dat kan..
 
De fasmem is zoiezo niet goedkoop dat is al iets.... daarbij is het een twinner en dus wel erg vet. Is een ninja twinner dan wel goed? Of vallen die prestaties ook tegen? Weet iemand dan hoe ik de lengte van het slangetje bereken van de powerbox?
 
Beter koop je gewoon een fatsoenlijke uitlaat en laat je die powerbox bij de winkel liggen. ;)

Je hebt aanzienlijk meer aan zo ongeveer elk opvoer-onderdeel dan aan een powerbox. Als je dan zo graag geld uit wilt geven, koop dan een ander membraan, carburateur o.i.d...:)

Btw gianelli/conti uitlaten op derbi GPR presteren erg goed! Ook zeker voor zijn prijs! :)
 
misschien kan je beter ook ff kijken op www.derbi-club.com kijken...daar zal je veel meer info vinden.

ikzelf zeg dat je de powerbox en de leovincy in de winkel moet laten liggen en ga kijken voor een Gianelli oid...
deze heeft een zeer hoge maar krachtige powerband...

Mike
 
powerbox van dopler doet het zeker op een schakelbrommer maar je moet er voor zorgen dat je boven de 10000 rpm kan komen anders doet hij inderdaad niks en je moet het slangetje zo kort mogenlijk houden het geeft niet meer vermogen het laat je alleen harder door je toeren heen lopen dus aan een powerbox moet je pas gaan denken als je een beetje een dikke setup heb maar het is ook handig als je problemen hebt met afstellen van je carb maar wat ik dus zeg je moet boven de 10000rpm uit komen.
 
Toevallig heb ik deze week onder mijn Derbi SM een Leovinci V6 gemonteerd (zoals op de bovenste afbeelding, maar dan voor de Senda's). Het is een uitlaat die vooral veel trekkracht geeft in het midden-toerengebied. Waarom ik deze gekozen heb? Voorral vanwege het beschaafde geluid maar ook vanwege het mooie uiterlijk (in mijn ogen).
 
atx said:
Toevallig heb ik deze week onder mijn Derbi SM een Leovinci V6 gemonteerd (zoals op de bovenste afbeelding, maar dan voor de Senda's). Het is een uitlaat die vooral veel trekkracht geeft in het midden-toerengebied. Waarom ik deze gekozen heb? Voorral vanwege het beschaafde geluid maar ook vanwege het mooie uiterlijk (in mijn ogen).


heb die uitlaat ook , werkt heel goed

en ik weet nog wel een dealtje ik zoek de originelen uitlaat voor een derbi gpr tegen inruil mag je mijn leo vince v6 race uitlaat hebben , ik wil een originelen uitlaat hebben omdat ik hem tot na de zomervakantie standaard wil hebben lopen ( nogal veel controles bij mij in de buurt :( ) ik ruil tot half juni anders moet ik een andere oplossing vinden

mijn email adres is mohsh_dennis@hotmail.com
 
MiKeY said:
misschien kan je beter ook ff kijken op www.derbi-club.com kijken...daar zal je veel meer info vinden.

ikzelf zeg dat je de powerbox en de leovincy in de winkel moet laten liggen en ga kijken voor een Gianelli oid...
deze heeft een zeer hoge maar krachtige powerband...

Mike

Amen. Meer valt er gewoon niet meer te zeggen.

Leovinci is voor het betere opvoerwerk gewoon niet geschikt. :)

En powerbox is wel nuttig, maar dan ook alleen voor de looks..
 
Dat gezever over powerboxxen altijd..
Niemand die het uitzoekt over inhoud, lengte slang, vorm enzovoort.. Ik denk dat het wel kan werken.. Dus even uitzoeken of het heden ten dagen nog gebruikt word en dan weet je of het de moeite is om het te gaan proberen..

Volgens mij verwachten mensen er ook wonderen van ofzo?
 
Powerbox help wel. Alleen bij erg hoge toeren. Maar je ken ook een ander kop (hogedrukkop), spoelpoorten frezen. Maar begin eerst maar met een grotere sproeier, dikkere uitlaatbocht en groter voortandwiel. Eeen maat van me heeft Gilera GP50 poggiali replica (is precies hetzelfde). Ook gedaan en loopt nou ongeveer tegen de 100 en trekt goed. Nou suc6 ermee.
 
GEZEUR OVER POWERBOXXEN. die dingen kosten maar 25 euro, donder die er gewoon in en ik zou ook voor een gianelli of een yasuni uitlaat. Goede kwaliteit/prijs verhouding:D en in de toekomst heb je daar minder problemen mee en dat is wel fijn:D:D;)
 
ff over de powerbox...

stel: je hebt je carb goed afgesteld, bij een bepaald toerental gaat je powerbox er extra benzine in gooien en niet meer lucht, zou dit dan beter lopen of niet ? :L

fasmem loopt nog steeds wel lekker, maar maakt echt veeeel herrie :)
 
aerox-evo70 said:
ff over de powerbox...

stel: je hebt je carb goed afgesteld, bij een bepaald toerental gaat je powerbox er extra benzine in gooien en niet meer lucht, zou dit dan beter lopen of niet ? :L

fasmem loopt nog steeds wel lekker, maar maakt echt veeeel herrie :)


Als je het goed doet sluit je hem op je spruitstuk aan :) Dan wil het best wel werken hoor :)
 
Back
Top