Juriaann

New Member
Beste lezer, ik had direct na aankoop van mijn Derbi Gpr een vastloper (op terug rit). Nu heb ik blok compleet laten reviseren en heb ik het blok in mijn frame gezet. Alles is aan gesloten. Bougie ontsteekt en er komt benzine in het vlotter. Alleen lijkt mijn bougie droog als ik hem eruit haal naar een paar keer proberen te starten.

-Overigens zit er wel een nieuwe polini luchtfilter en een sproeier 92 in, dit in combinatie met een onbegrensde uitlaat.

Mijn probleem is dat mijn kennis niet groot genoeg is om verder een probleem te kunnen ontdekken. Hopelijk kunnen jullie met deze gegevens mij helpen het probleem te vinden.
Alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Derbi Gpr een vastloper (op terug rit).
Dus, wat ik altijd adviseer, een goeie testrit maken en niet alleen een rondje om de kerk, is dus bij deze aankoop niet gedaan.
Nu zit je met een duur brommertje wat nog een pak duurder geworden is door die revisie, maar goed, dit is mosterd na de maaltijd.

Compressie al gemeten, zo ja hoe hoog/laag was deze ?

Alleen lijkt mijn bougie droog als ik hem eruit haal naar een paar keer proberen te starten.
Als hij ook niet start met remmenreiniger in de luchtinlaat van de carburateur, kijk het membraan na en of er ergens valse lucht getrokken kan worden.
Verder de uitlaat nakijken of die niet verstopt zit.

Als de brommer wel start met remmenreiniger, kijk je carburateur na en test eens goed je compressie mocht dit niet gebeurd zijn door de man/vrouw die je blokje onder handen heeft genomen.
 
een goeie testrit maken
Ik had zeker een goede test rit gemaakt van zoon zeker 10 kilometer. Dus besloten ik hem te kopen. Wil ik bij het stoplicht weg rijden knalt een krukas lager kapot dat was helaas niet te voorspellen en zeker niet al te horen ik heb nog me oor op het blok gehad. Puur ongeluk maar inmiddels al geaccepteerd....
Post automatically merged:

Compressie al gemeten
Hoe moet ik compressie meten zonder appratuur?
Post automatically merged:

Als hij ook niet start met remmenreiniger in de luchtinlaat van de carburateur, kijk het membraan na en of er ergens valse lucht getrokken kan worden.
Verder de uitlaat nakijken of die niet verstopt zit.
oke , dit ga ik even testen bedank voor de reactie!
 
Hoe moet ik compressie meten zonder appratuur?
Zonder compressiemeter gaat dit niet maar als dit een serieus iemand is geweest die je blok heeft gereviseerd, heeft hij dit op z'n minst gedaan dus als je de waardes niet kent, even contact opnemen of alle andere genoemde zaken eerst uitsluiten.
 
Ik ben er achter gekomen! De benzine meter was kapot dus had ik een nieuwe besteld echter blijkt dat deze kapot is. Dus heb ik de oude kraan er op gezet waarvan dus de benzine level meter kapot is, maar bij deze werkt nog wel de vacuüm en benzine. Je raad het al hij start in 1 keer. bedankt voor de hulp! Iemand nog afstel tips?
 
Je terugkoppeling is een beetje verwarrend, ik snap er niks van.

Wat heeft een tankvlotter te maken met het droogblijven van de bougie terwijl er wel benzine in de vlotterkamer van de carburateur komt?
 
benzine in de vlotterkamer
Ja, de benzine kraan heeft denk ik door de druk van een volle benzine tank wat in de vlotte bak gekregen maar de vacuüm werkte niet dus daarna is er ook niks meer bij gekomen… Bij de oude wist ik dat de vacuüm en benzine slang het wel deden.
Post automatically merged:

Zijn er nog afstel tips?
-onbegrensde standaard uitlaat
-standaard 12,5mm
-polini luchtfilter
-nu sproeier 92
 
Back
Top