Derbi doet een beetje vreemd.

Bassievrucht

Active Member
Heb een nieuwe derbi gebouwd, letterlijk van 0 naar 100, alles, maar dan ook alles is gedaan, nu heb ik nog maar 2 dingen die opgelost moeten worden;

De derbi, rijd opzich best lekker, wel loopt die voor mijn gevoel nog te rijk... Maar hier komt het mooie; als je onder, laten we zeggen 7k toeren blijft loopt die te rijk, maar als je hem daarboven trekt, naar ongeveer 10k/11k toeren en je laat je gas los (dus laten we zeggen ik rijd 75/76gps in ze 6 en ik laat me gas los) dan valt die heel sloom terug in zijn toeren, dus je zou dan zeggen valse lucht of gewoon te arm afgesteld.
Volgens de temperstuur meter word de kvs niet veel heter dan 67 graden, temperatuur is redelijk constant tussen 62 en 66 graden, maar de buitenkant van de cilinder is wel echt tering heet, zal wel te maken hebben met het warme weer ofzo maar het lijkt mij niet helemaal 100.
Ook word het vliegwiel lekker warm, hoe warm weet ik niet precies, maar je vingers erop leggen is niet aan te raden, ontsteking is gecontroleerd en staat perfect op tijd. Ook als je bijvoorbeeld stationair volgas geeft doet die hinnggggg-pauze-hinggggg, lijkt wel alsof die op een gegeven moment geen benzine geeft ofzo? Bij het rijden echter stottert die wel voor de powerband.

Dit zit er nu in (17,5 carburateur); sproeier 100, naald op de hoogste stand (naald is heel dik dus moest heel hoog voor voldoende mengsel, even ter context, zonder sproeier kon je er bijna mee rijden als de naald in t midden stond), en standaard luchtfilter.

Als ik de choke open zet lijkt die zelfs zo rijk te rijden dat die letterlijk niet vooruit komt, hierdoor lijkt een te kleine sproeier me bijna uitgesloten.

Ook nog het 2e ding, als ik weg trek in ze 1 moet ik enorm met de koppeling spelen om m een beetje fatsoenlijk vooruit te laten komen, eenmaal op snelheid gaat het goed.

Nog iets wat ik niet heb gemeld, maar 1 carterhelft is blijkbaar getuned en er zit krukas met halve krukaswangen in.

Weet iemand wat er aan de hand is?
 
Advertisement - register to remove this

Ok update, na sproeier 106 te hebben gemonteerd en de gasnaald clip op de 2e van onder heb gezet valt die veel lekkerder terug in zijn toeren, dus dan toch wel te arm op top... In ieder geval zit ik nu met een ander probleem, hij wilt maar 10k toeren maken op top, als je hem terug schakelt en hij komt bijvoorbeeld in de vorige versnelling boven de 10k toeren dan ontbrand hij letterlijk gewoon niet, is die eenmaal op snelheid is er geen enkel probleem meer. In ze 1 wegrijden is ook nog helemaal ruk, ik denk zelf dat de ontsteking er iets mee te maken heeft... Wie kan mij helpen?
 
Back
Top