Derbi Atlantis start niet

Derbi derbi

New Member
Ik heb laatst een Derbi Atlantis AC50 2T uit 2000 gekocht. De scooter heeft een hele tijd stil gestaan. Toen ik de scooter kocht liep hij niet, toen heb ik er een nieuwe bougie in gedaan en een nieuwe carburateur erin gezet. Vervolgens lukte het na een kwartier om hem te laten lopen en heb ik er een half uurtje op kunnen rijden. Toen is de benzine gaan lekken rond de carberateur en startte hij weer niet (de benzine lekte ook al toen ik hem kocht, maar nadat ik de bougie en de carburateur had vervangen leek het opgelost te zijn). Waarschijnlijk is de bezinepomp/vacuümpomp kapot, want hij blijft maar benzine geven ook al staat de scooter uit, maar daar zou het toch niet aan kunnen liggen dat hij niet start? De kickstart werkt nu ineens ook niet meer en kan maar 2 cm naar beneden en dan zit hij vast.

Is er misschien iemand die tips heeft om de scooter weer te laten starten en te laten rijden?
 
Advertisement - register to remove this

Ook al zou de vacuumkraan continue open staan, dan nog mag de carburateur niet lekken.
Als de carburateur lekt, zal de vlotter of de vlotternaald niet goed werken, daardoor blijft benzine de carburateur binnenstromen en loopt deze, als de vlotterkamer te vol wordt, over.
Verder loopt dan de overtollige benzine ook richting blok dat dan verzuipt, dit is wellicht ook de reden waarom hij niet start.
 
Ook al zou de vacuumkraan continue open staan, dan nog mag de carburateur niet lekken.
Als de carburateur lekt, zal de vlotter of de vlotternaald niet goed werken, daardoor blijft benzine de carburateur binnenstromen en loopt deze, als de vlotterkamer te vol wordt, over.
Verder loopt dan de overtollige benzine ook richting blok dat dan verzuipt, dit is wellicht ook de reden waarom hij niet start.

Heeft het er nog iets mee te maken waar hij lekt, want hij lekt namelijk uit het slangetje naar de luchtfilter toe en de luchtfilter zelf was toen ook nat geworden.
 
Dat betekent dus dat je vlotternaald niet goed afsluit, de benzine wordt dan via de sproeier naar buiten gedrukt en loopt bij de inlaat of uitlaat of beiden van de carburateur naar buiten.
 
Back
Top