Derbi atlantis probleemen

Simz

Well-Known Member
Hallo,
Ik heb een derbi atlantis ac uit 2005 met een piago blok.
een tijdje geleden ging hij moelijker rijden. hij starte in 1 keer maar als hij warm was ging hij maar 30.
als ik hem koud starte ging hij netjes 55. gister ben ik met een vriend van mij in een auto garage beezig geweest er aan. we dachten dat de cabrateur verstopt was dus die eenmaal schoon gemaakt te hebben wouden wij hem starten. maar hij ging helemaal niet meer aan. erger nog de benzine liep uit de lucht filter. het blijkt dat de vlotter open blijft. dit licht waarschijnlijk aan de cdi. nu vroeg ik mij af als ik een nieuwe cabrateur er op zet 17.5 mm maar dan zonder cdi rijd hij dan wel. en zo ja hoe kom ik aan een cabrateur voor een derbi atlanties ac uit 2005 met piago blok. en wat zijn de kosten hiervoor. naast dat heb ik nog de vraag hoe duur is het een achterbant te laaten maaken (binnen band) en hebben jullie rolletje voor de vario van 3.5 gram.

en jij hij loopt nu nog wel maar weer het zelfde probleem. zelf heb ik niet zo veel verstand van scooters :p
mvg simon zandvliet
 
Advertisement - register to remove this

Je CDI is een electronisch kastje wat compleet los staat van je carburateur. Als je vlotter bleef hangen nadat je de boel had schoongemaakt dan moet je hem gewoon ff loshalen en opnieuw in elkaar zetten.

Een nieuwe carburateur omdat hij opeens minder hard gaat is natuurlijk een werkwijze van niets, carburateur gaat niet van de ene op de andere dag ineens helemaal kapot

Misschien is het beter als je hem naar een SCOOTERZAAK brengt en die alles in 1x laat repareren? Het probleem wat je omschrijft kan van alles zijn, slecht afgestelde carburateur, cilinder die op is, warmloper gehad, toch nog een vuiltje in de sproeier(s).

Rolletjes zijn wel erg licht, wat voor uitlaat heb je eronder? Kan je trouwens bij elke scooterzaak halen kost nog geen 10 euro een setje rolletjes. Binnenband geen idee 15 euro.. moet je even op easyparts.nl josdijkman.nl euroscooters.nl ofzo kijken
 
Je CDI is een electronisch kastje wat compleet los staat van je carburateur. Als je vlotter bleef hangen nadat je de boel had schoongemaakt dan moet je hem gewoon ff loshalen en opnieuw in elkaar zetten.

Een nieuwe carburateur omdat hij opeens minder hard gaat is natuurlijk een werkwijze van niets, carburateur gaat niet van de ene op de andere dag ineens helemaal kapot

Misschien is het beter als je hem naar een SCOOTERZAAK brengt en die alles in 1x laat repareren? Het probleem wat je omschrijft kan van alles zijn, slecht afgestelde carburateur, cilinder die op is, warmloper gehad, toch nog een vuiltje in de sproeier(s).

Rolletjes zijn wel erg licht, wat voor uitlaat heb je eronder? Kan je trouwens bij elke scooterzaak halen kost nog geen 10 euro een setje rolletjes. Binnenband geen idee 15 euro.. moet je even op easyparts.nl josdijkman.nl euroscooters.nl ofzo kijken


scooter zaak is te duur ik wil der nog 100 eruo in steken max en er zit gewoon een standart uitlaat op dan de vraag hoe kan ik chekken of die een warm loper heeft gehad?
 
beter vraag passen morini onderdelen op mijn piago blok ( morini blok van een atlantis) want ik kan 2 blokken kopen voor 50 euro tuurlijk zijn ze dan neit goed maar kan er wel onderdelen af haalen tog?
 
nog effe het laaste nieuws over de derby
na zoals somige wisten is die gejat, hij heeft op het laast 120/140 ( kon niet exact meeten) geloopen,
dit met uit ghoonde 60 cc cilinder yasuni black uitlaat 19.5 mm cab, en neiuwe kabbelboom ( niet dat dat iets uit maakt maar goed)
 
Back
Top