This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

derbi atlantis met (waarschijnlijk) elektrisch probleem

scooter fr€@k

Well-Known Member
ik ben aan de scooter van een vriend bezig , maar hij wilt op sommige momenten totaal niet meer starten
dan rijd hij perfect en dan zakt hij ineens in elkaar en stottert voor dood gaat voor geen meter meer vooruit en bijgevolg na een tijdje gaat uitvallen niet meer aangaat.(lijkt juist alsof de bougie kapot is op dat moment)
laat je hem 2 dagen ofzo staan draait hij weer en gaat hij heel erg goed .
ik heb al echt alles nagekeken , of hij vonkt , bobine , cdi , cilinder , carb, membraan , en een gedeelte van het elektrische stuk .
vind nergens een fout dus weet iemand waar het aan kan liggen ????
ik ben vrijwel zeker dat het elektrisch is want als hij werkt gaat hij perfect

Kan het iets met je lagers zijn? Mijn scooter had dat ook (ja in de tijd dat ik nog een scooter had )
En die lagers waren rot. En het werd steeds erger totdat ie niet meer starte

de blok is ook al vervangen geweest , en toen had hij het nog altijd dus denk niet dat het probleem daar ergens ligt .
maar toch bedankt om mee te denken

zit bij piaggio toch in de bobine ?
maar ik had ook nog een ander vraagje , ik wou ff zelf een kleine kabelboom maken zodat ik zeker weet dat er nix aan de kabelboom is .
maar ik weet niet hoe , ik weet dat er een kabel van de ontsteking naar de cdi gaat en van die naar de bobine .
de cdi/bobine maakt dan massa met het frame maar moet van de ontsteking zelf ook nog een massakabel vertrekken?

is die niet gewoon flink warmgelopen? dat als die bij een bepaalde temperatuur komt dat die wegvalt, want dat was met mijn aerox toen ook viel die elke 300 meter weg en daarna steeds sneller.

oke iets anders nu , het vertrekt niet meer stottert en ploft soms uit de uitlaat .
het ligt dus aan de ontsteking .
het lijkt juist alsof hij op de verkeerde momenten vonkt maar hoe kan dit ?
want aan de ontsteking is nooit geklooit dus niet vervroegd enzo .