DennisG
2f4r
Weer een project page van mijn kant,
Mijn bedoeling is om de friese sprints te gaan rijden. en misschien wat andere vrije sprints.
Hiervoor nog 2 andere scooters gehad.
Runner met manston setup die ik niet afgemaakt heb, en een zip met speed die helaas in beslag genomen werd, en die ik ook nooit meer terug heb gekregen.
hier die scooters.
Voor dit nieuwe scooter ding was het de bedoeling niet zoveel om het uiterlijk te geven, maar wat meer aan het motorische.
Aangezien Xiphos zijn zip frame niet ging gebruiken, maar op een frame gaat rijden.
Heb ik zijn zip frame in beslag genomen, deze is op een aantal punten al een stuk lichter gemaakt. Het kan nog lichter, maar dit ga ik niet doen.
Dus de setup:
2 Fast 4 Race 78cc + 5mm ophoogplaat
parmakit 44mm slag, 90 drijfstang
Runner DD carters
Koso 30mm
Malossi Am6 spruitstuk + cnc Adaptor plaat (van Bram)
Malossi Vl13
HPI2005
MHR2000
Malossi Overrange
Delta clutch
Stage 6 koppelingshuis
Stage 6 halfpoulie
vertanding primair Malossi MHR 14/39
vertanding secundair Polini 16/47
komt op een rf van 8.18
het runner carter kocht ik op het forum.
was koopmans getuned en gekotterd.
De 2fast cilinder kocht ik van heiko.
aangezien de 44slag krukassen schaars zijn en ik geen zin heb om een dure malossi krukas erin te zetten. kwam ik samen met heiko op een parmakit krukas.
dus ik heb het blok en de cilinder naar heiko gedaan en deze heeft dat netjes voor mij gemonteerd.
Nu maar wat foto's
Blok
Inlaat
HPI
Overbrenging.
Rijwiel gedeelte
Afgedraaide voorpoten
Stage 6 schijf achter
Paddocks:+
Opbouw
Dat waren de foto's even.
Zoals je ziet staat die aan de voorkant nogal hoog, dit is onderhand al verholpen door de veren 4cm in te korten.
Ook is er al een achterstaaf, deze is alleen op dit moment nog wat aan de lange kant.
verdere update komen gewoon in de 1e post.
Op jubbega zal ik rijden met #155
Ook heb ik me ingeschreven voor Damwoude maar daar heb ik nog geen mail met gegevens van terug gehad. dus daar ben ik nog even mee bezig.
Update 17-4-08
Update 17-04-08
Jubbega schiet al aardig op, en de zip ook.
Wat nieuwe dingen aangeschaft:
Nieuwe overrange snaar (thnx michel)
koelpijpje
remhandel voor de voorrem(van een fiets oid)
Remmen aangesloten
Koeling aangesloten en ophanging gemaakt.
Alles aangesloten
Vork verlaagd 4,5 cm
Ook heeft de brommert al gelopen, met de std sproeier 132 ging die niet eens aan, dus 148 erin, en er was leven.
Op het eerste gevoel klinkt het al helemaal niet verkeerd,
foto's
Bremsen
Koeling
Verlaagd
Zo staat het er nu bij.
En eentje met Me myself and I
Achterstaafje ga ik me vandaag even druk mee bezig houden.
Update 20-04-2008
Gisteren ook weer lekker aan het klussen geweest.
Stage6 tellertje gekocht. aangezien ik wel de temp in de gaten wil houden.
De koeling werkt ook perfect, ook inclusief mijn zelfbouw reservoir.
Ook heb ik eens goed me best gedaan op het starten met het ding, dat was nog wel tamelijk lastig. maar nu weet ik hoe ik moet zitten, dus ook dat gaat goedkomen.
Ook even getest of het bandje wel plakt en dat doet die zeker, het rubber vloog me om de oren
Toerental wat die al gedraait heeft, mag wel iets minder:+
En nog 2 foto's
Update
Vandaag samen met de machine van john wat foto's gemaakt, en even een klein ritje gemaakt.
Voordat ik ging rijden had ik de stationair sproeier veranderd van 38 naar 40 wat niet zo goed uitpakte, aangezien hij erg ging stotteren.
dus dat moet nog even weer terug gezet worden, voor de rest rijd het gewoon al errrg goed! en ben ik niet ontevreden.
Na jubbega heb ik plannen om op de bank te gaan, en dan zullen we eens zien wat eruit gaan komen.
Ook komt er nog een andere pijp.
feuteu's
filmpje:
[ame="http://nl.youtube.com/watch?v=auYpzwzObS0"]YouTube - DennisG's 2f4r zip[/ame]
Update. 8-5-2008
Jubbega is weer achter de rug, de kop is er af.
Voor mij en de zip min of meer dramatisch verlopen.
S ochtends met een mega kater door John opgehaald.+pippi+
En die bleef ook zo ongeveer de hele ochtend hangen:+
1e run moest ivm met concentratie problemen/zenuwen 8P 3 keer van het gas af, waarna ik een eindtijd van 8.7 neerzette.
Dieptriest dus.
Uiteindelijk wel een eindsnelheid van 108 weten te halen nog, het blok loopt iig al goed hard.
2e run, heb ik niet gereden ivm met regen.
Ik vind dat voor mezelf gewoon te link, misschien had het makkelijk gekund, misschien ook niet.
Filmpje:
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=eeMgzcQVcBA"]YouTube - Dennis @ Jubbega slechte start.[/ame]
ook nog 2 foto's gevonden.
Dus na Jubbega, gelijk de scooter gesloopt })
Ik wil het subframe dus verlengen en achter een staafje maken.
Afgelopen Dinsdag met John even naar dijkman geweest waar ik een origineel luchtkoel kapje heb gehaald en een malossi verzwaringsplaat.
Of dat nut heeft moeten we nog zien, maar dat ga ik gewoon proberen.
Detail foto
Dat was het voorlopig weer even:-:
Mijn bedoeling is om de friese sprints te gaan rijden. en misschien wat andere vrije sprints.
Hiervoor nog 2 andere scooters gehad.
Runner met manston setup die ik niet afgemaakt heb, en een zip met speed die helaas in beslag genomen werd, en die ik ook nooit meer terug heb gekregen.
hier die scooters.
Voor dit nieuwe scooter ding was het de bedoeling niet zoveel om het uiterlijk te geven, maar wat meer aan het motorische.
Aangezien Xiphos zijn zip frame niet ging gebruiken, maar op een frame gaat rijden.
Heb ik zijn zip frame in beslag genomen, deze is op een aantal punten al een stuk lichter gemaakt. Het kan nog lichter, maar dit ga ik niet doen.
Dus de setup:
2 Fast 4 Race 78cc + 5mm ophoogplaat
parmakit 44mm slag, 90 drijfstang
Runner DD carters
Koso 30mm
Malossi Am6 spruitstuk + cnc Adaptor plaat (van Bram)
Malossi Vl13
HPI2005
MHR2000
Malossi Overrange
Delta clutch
Stage 6 koppelingshuis
Stage 6 halfpoulie
vertanding primair Malossi MHR 14/39
vertanding secundair Polini 16/47
komt op een rf van 8.18
het runner carter kocht ik op het forum.
was koopmans getuned en gekotterd.
De 2fast cilinder kocht ik van heiko.
aangezien de 44slag krukassen schaars zijn en ik geen zin heb om een dure malossi krukas erin te zetten. kwam ik samen met heiko op een parmakit krukas.
dus ik heb het blok en de cilinder naar heiko gedaan en deze heeft dat netjes voor mij gemonteerd.
Nu maar wat foto's
Blok
Inlaat
HPI
Overbrenging.
Rijwiel gedeelte
Afgedraaide voorpoten
Stage 6 schijf achter
Paddocks:+
Opbouw
Dat waren de foto's even.
Zoals je ziet staat die aan de voorkant nogal hoog, dit is onderhand al verholpen door de veren 4cm in te korten.
Ook is er al een achterstaaf, deze is alleen op dit moment nog wat aan de lange kant.
verdere update komen gewoon in de 1e post.
Op jubbega zal ik rijden met #155
Ook heb ik me ingeschreven voor Damwoude maar daar heb ik nog geen mail met gegevens van terug gehad. dus daar ben ik nog even mee bezig.
Update 17-4-08
Update 17-04-08
Jubbega schiet al aardig op, en de zip ook.
Wat nieuwe dingen aangeschaft:
Nieuwe overrange snaar (thnx michel)
koelpijpje
remhandel voor de voorrem(van een fiets oid)
Remmen aangesloten
Koeling aangesloten en ophanging gemaakt.
Alles aangesloten
Vork verlaagd 4,5 cm
Ook heeft de brommert al gelopen, met de std sproeier 132 ging die niet eens aan, dus 148 erin, en er was leven.
Op het eerste gevoel klinkt het al helemaal niet verkeerd,
foto's
Bremsen
Koeling
Verlaagd
Zo staat het er nu bij.
En eentje met Me myself and I
Achterstaafje ga ik me vandaag even druk mee bezig houden.
Update 20-04-2008
Gisteren ook weer lekker aan het klussen geweest.
Stage6 tellertje gekocht. aangezien ik wel de temp in de gaten wil houden.
De koeling werkt ook perfect, ook inclusief mijn zelfbouw reservoir.
Ook heb ik eens goed me best gedaan op het starten met het ding, dat was nog wel tamelijk lastig. maar nu weet ik hoe ik moet zitten, dus ook dat gaat goedkomen.
Ook even getest of het bandje wel plakt
Toerental wat die al gedraait heeft, mag wel iets minder:+
En nog 2 foto's
Update
Vandaag samen met de machine van john wat foto's gemaakt, en even een klein ritje gemaakt.
Voordat ik ging rijden had ik de stationair sproeier veranderd van 38 naar 40 wat niet zo goed uitpakte, aangezien hij erg ging stotteren.
dus dat moet nog even weer terug gezet worden, voor de rest rijd het gewoon al errrg goed! en ben ik niet ontevreden.
Na jubbega heb ik plannen om op de bank te gaan, en dan zullen we eens zien wat eruit gaan komen.
Ook komt er nog een andere pijp.
feuteu's
filmpje:
[ame="http://nl.youtube.com/watch?v=auYpzwzObS0"]YouTube - DennisG's 2f4r zip[/ame]
Update. 8-5-2008
Jubbega is weer achter de rug, de kop is er af.
Voor mij en de zip min of meer dramatisch verlopen.
S ochtends met een mega kater door John opgehaald.+pippi+
En die bleef ook zo ongeveer de hele ochtend hangen:+
1e run moest ivm met concentratie problemen/zenuwen 8P 3 keer van het gas af, waarna ik een eindtijd van 8.7 neerzette.
Dieptriest dus.
Uiteindelijk wel een eindsnelheid van 108 weten te halen nog, het blok loopt iig al goed hard.
2e run, heb ik niet gereden ivm met regen.
Ik vind dat voor mezelf gewoon te link, misschien had het makkelijk gekund, misschien ook niet.
Filmpje:
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=eeMgzcQVcBA"]YouTube - Dennis @ Jubbega slechte start.[/ame]
ook nog 2 foto's gevonden.
Dus na Jubbega, gelijk de scooter gesloopt })
Ik wil het subframe dus verlengen en achter een staafje maken.
Afgelopen Dinsdag met John even naar dijkman geweest waar ik een origineel luchtkoel kapje heb gehaald en een malossi verzwaringsplaat.
Of dat nut heeft moeten we nog zien, maar dat ga ik gewoon proberen.
Detail foto
Dat was het voorlopig weer even:-:
Last edited: