Demperwol yasuni R vervangen

Advertisement - register to remove this

Heb je niks anders gedaan? Zit de wol er wel goed in?
Ja een nieuwe cdi/bobine unit geplaatst , de demperwol die bij de uitlaat kreeg waren 2 stukken die je in elkaar kon zetten ,maar het geluid van de demper werdt erg hard dus ff gecheckt zat die heelemaal vol met olie en was deels zwart geworden dus vervangen door glasvezel van yasuni zit er goed gevuld in alleen ik kreeg er niet alles in wat meegeleverd was alleen het geluid is nu nog steeds hard ,niet zoals de eerste paar maanden toen was het geluid mooi gedempt
 
Heb zelf nooit t demperwol van een terugloop uitlaat vervangen dus heb daar geen tipsvoor. Ik weet wel dat de wol normaal verdwijnt ipv dat je het moet vervangen omdat t vies is. Dus misschien is de uitlaat gewoon lek
 
Heb zelf nooit t demperwol van een terugloop uitlaat vervangen dus heb daar geen tipsvoor. Ik weet wel dat de wol normaal verdwijnt ipv dat je het moet vervangen omdat t vies is. Dus misschien is de uitlaat gewoon lek
De uitlaat is net 6maanden oud, ik heb ook mijn hand op de uitlaat gehouden en de scooter gaat dan langzaam uit dus ik ga er vanuit dat hij niet lek is ? Ook alles gecheckt en op het zicht zijn er geen gaatjes zou de uitlaat zelf van binnen smerig kunnen zijn ?
 
Heb je de wol niet te vast aangedrukt omdat je geprobeerd hebt alle geleverde demperwol erin te proppen.
Demperwol verlies net als isolatiewol zijn dempende/isolerende werking als je dit te vast in een ruimte propt.
Bovendien als de wol te vast erin zit krijg je geen mooie flow door de motor waardoor deze te rijk gaat lopen, de vast gepropte wol functioneert dan als een filter en wordt nog sneller vies.
verliest daardoor nog meer zijn dempende werking en de flow door de motor wordt nog minder etc, etc...
Een vicieuze cirkel dus.

Bovendien, is de sproeier niet te groot of de smering te vet?
 
Bij mijn motor zit de demperwol aan de buitenkant en kijk je vanaf de uitlaat zo naar de bocht.
Dat is een absorbtiedemper, neem aan dat je een uitlaat niet helemaal dichtpropt ?
1627222553371.png
 
heb je het demperwol er niet te strak ingeduwd? het is de bedoeling dat het een beetje losjes erin zit, anders dempt het vrijwel niet. het gas moet er enigszins langs komen wil het dempen.
 
Back
Top