Demper draaien

Metal

Pr0ud Hardr0ck Member
hee ik heb gister ff aan me scoot zitten sleutelen om hem goed schoon te maken enz. Ik had dus ook me demper van me yasuni z af geschroefd! toen kreeg ik het idee om hem 180 graden te draaien. zodat dat pijpje niet meer gericht staat op me expansie gedeelte maar schuin naar boven (wel richting wiel/band) het paste wel, maar ik durf het niet zo goed, kan het kwaad??? Want op me expansie gedeelte zit vaak een beetje smurrie (onverbrande olie ofzo) als dit op me band komt ga ik giga op me muil.
wat denken jullie kan het ofniet!!!
het zag er wel stoer uit!!
Grtz.

------------------
Zelfgespoten Vivacity
(Zwart-geel) met Yasuni Z
en een malossi Multivar!!
 
Advertisement - register to remove this

Dat hele metalen ding kun je verdraaien/verbuigen bij zo'n yasuni demper, dus je kunt dat uiteinde richten naar waar je maar wilt. Ik zou hem wel omlaag richten anders blijft de olie misschien allemaal in de demper zitten.
 
de reden dat er iets olie drap uitkomt, is omdat me dealer zegt dat hel veeel beter is voor me cilinder als ik bij elke tankbeurt een doppie olie erbij gooi!!!
En ik heb zoiets van, baat het niet, dan schaadt het niet!!!
Grtz.


------------------
Zelfgespoten Vivacity
(Zwart-geel) met Yasuni Z
en een malossi Multivar!!
 
Bij mij was het nodig om te verdraaien want ik had een yasuni demper op een bidalot gezet en dat tuutje stond recht naar het expansievat, nu staatie gewoon zoals het hoort

Originally posted by viva la Nilzz:
Jeroen ik zou het niet doen als ik jouw was... ze wijzen niet voor niets allemaal naar beneden/achteren....

Greetz
Nils
 
Olie op je uitlaat heb je altijd. Tenzij je met een heel ar mengsel rondrijdt, wat uiteraard niet de bedoeling is. Zoals mij (door o.a. Joel) is aangeraden om zeker na de tunebeurt het mengsel bewust iets te rijk af te stellen. (en ja me Mina as + lagers zijn na een jaartje corsa + 21mm + Nardo + nog was zooi nog steeds in perfecte staat(en 12000km totaal)) Ow ja en boeie dat een Corsa geen 13000 toeren draait. Andere hebben met mindere setups hun mina as+lagers al om zeep geholpen, maar dit terzijde)

Nu heb ik dit eigenlijk altijd al gedaan en me uitlaat zit na een stukkje gassen ook aardig onder de olie.
Lekker uitsmeren en je uitlaat krijgt ook m eteen een mooi kleurtje.

Demper naar bovendraaien maakt niks uit, behalve dat de olie op andere delen terecht komt. Ik had het vroeger bij me For Race eens gedaan. Qua prestaties maakt het niks uit.
 
Originally posted by Hebo_NRG:
kap is met dat geblaat over je 122200000 km's met je orginele lagers enzo, is vet irri.

Hoezo? Ik zeg dat alleen maar om duidelijk te maken dat een beetje extra smering wonderen kan verrichten. Is dat zo'n probleem.

Iedreen vind altijd alles wat een ander zegt irri. En dan reageer je toch gewoon niet?

Het enige dat irri is, is als mensen iets irri vonden dit meteen zo uitgebreid moeten gaan zeggen. Wat kan het een ander schelen wie wat van een ander irri vind? Ja toch?

Moeten mensen ook maar niet zo zeuren dat mina lagers+as zo slecht zijn. Kan ik ook wel van gaan roepen dat ik dat irri vind.
Het is maar net hoe je met je scoot omgaat.
 
Royal Rally, zeur toch niet zo.Mina as + lagers zijn gewoon niet super, heb je ooit een PIA krukas gezien ? Ga er eens 1 bekijken...
Originally posted by Royal Rally:
Hoezo? Ik zeg dat alleen maar om duidelijk te maken dat een beetje extra smering wonderen kan verrichten. Is dat zo'n probleem.

Iedreen vind altijd alles wat een ander zegt irri. En dan reageer je toch gewoon niet?

Het enige dat irri is, is als mensen iets irri vonden dit meteen zo uitgebreid moeten gaan zeggen. Wat kan het een ander schelen wie wat van een ander irri vind? Ja toch?

Moeten mensen ook maar niet zo zeuren dat mina lagers+as zo slecht zijn. Kan ik ook wel van gaan roepen dat ik dat irri vind.
Het is maar net hoe je met je scoot omgaat.
 
Originally posted by Hebo_NRG:
zo krijg je trouwens geen troep op je pijp...

Zo ook niet:

Puch%20Nrg%20For%20Race.jpg


En zo ook niet (demper is vrij lang
smile.gif
:

forrace.jpg


Greetz.
 
Originally posted by Hebo_NRG:
SR rally, jij hebt gewoon geluk met je lagers, dat heeft echt nix te maken met dat extra druppeltje olie hoor

Ok zou kunnen natuurlijk. Maar een drupje extra olie kan nooit kwaad natuurlijk. Het zou natuurlijk kunnen dat me lagers er binnekort wel ineens mee ophouden....

Razkin: Ja ik heb wel eens standaard pia/mina assen gezien en ja die pia's zien er beter uit. Maar om mina dan meteen als slecht te bestempelen? Niet dat het mij verder wat kan schelen. Ik word niet gesponsord door mina ofzo
wink.gif
maar ik heb geen nare ervaringen.

Blijkbaar zijn de ervaringen met mina as+lagers niet zo goed.
 
Trek het je niet persoonlijk aan rally, ze zijn gewoon jaloers
biggrin.gif


Originally posted by Royal Rally:
Ok zou kunnen natuurlijk. Maar een drupje extra olie kan nooit kwaad natuurlijk. Het zou natuurlijk kunnen dat me lagers er binnekort wel ineens mee ophouden....

Razkin: Ja ik heb wel eens standaard pia/mina assen gezien en ja die pia's zien er beter uit. Maar om mina dan meteen als slecht te bestempelen? Niet dat het mij verder wat kan schelen. Ik word niet gesponsord door mina ofzo
wink.gif
maar ik heb geen nare ervaringen.

Blijkbaar zijn de ervaringen met mina as+lagers niet zo goed.
 
Back
Top